Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alibaba

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

 

Jeg har fået kontrakt til en kinesisk fætter på alibaba, der producerer møbler i Kina.

 

Jeg har modtaget nogle prislister på møbler og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har erfaring med om prisen i Kina er til forhandling og hvor mange procent man kan presse prisen i Kina?

 

Er producenterne på Alibaba seriøse producenter eller risikerer jeg at sælge noget til en dansk kunde som alibaba producenten ikke kan levere efterfølgende?

 

Mvh

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender intet til alibaba, men priser er altdi til forhandling
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig. Priser er _altid_ til forhandling. Det er der to gode grunde til (og det er vigtigt at vide hvilken af grundene der er til et nedslag! )

-Først og fremmest er det vigtigt at forstå at langt de fleste priser her i Verden ikke er et udtryk for produktionsomkostninger. De er oftere et udtryk for hvad kunderne ønsker at betale for varen. Det er derfor altid vigtigt at fortælle sælgeren hvor meget man som kunde ønsker at betale for varen.

-Anden måde at regulere en pris ned på er selvsagt at skrue på varen. Lavere pris ved fx andet materialevalg osv. Pas på at du ikke får denne slags prisnedslag uden at vide det!

Hilsen Anders - elsker at forhandle priser!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
du skal lige kigge dig ordenligt for inde ved alibaba , da 90% af de sælgere producenter som er der inde laver kopi vare, det ville jo ikke være sjovt at stå med en kontainer flydt med kopi vare herhjemme.
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Min indtryk ad Alibaba er meget ala magles. Jeg turde simpelthen ikke betale forud for en containerfuld træ fra et firma med en Yahoo emailadresse. Søgte sitet på kryds og tværs i flere dage, uden at finde en leverandør, der så nogenlunde professionel ud.
Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Pas på , der er 100,000 fake firmaer på alibaba og jeg skriver til dig af erfaring, jeg rejser selv og finder og pakker min vare så ved jeg hvad jeg får.

Mvh.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
NETOP!!

 


Der er MANGE "agenter" i Kina - så man skal være i agt!

 

To ting jeg umiddelbart synes man skal gøre:

 

1) handl kun med Gold Members (de betaler omkring 20000 om året, så de må i det mindstre vise en vis seriøsitet!) eller:

2) Tag derned og besøg dem... Du kan jo opleve FLERE leverandører og opleve dem face2face. Fordele: Du kender dem, de kender dig, du får en fed tur, som du forresten kan trække fra i regnskabet


Stefan Avivson

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Fra  SCAN-AIR ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Alibaba er sQ en ok side, hvis du bruger din sundfornuft som ovennævnt er det et must at den/det du handler hos er en goldsupplier, når du har fundet en skal du begynde at søge en smule info omkring firmaet, søg evt på andre handelssider omkring samme firma.

M.h.t leveringssikkerhed der er aldrig nogen garanti, den bedste måe at sikre sig på er at lave samarbejde med firmaet hvor du bestemmer hvad de skal producere for dig, hvis du køber deres produkter kan du meget vel stå i en situation hvor de efter 3 leveringer ikke mere kan få produktet, da man har valgt at stoppe den linie.

De fleste Kina virksomheder kender ikke meget til Danmark, de kender måske den lille havfrue og HCA men så stopper det også der, nævner du at der bor 5 mill totalt i Danmark og man derfor ikke kan hjemtage 2,5 millinoer sofa puffer a 65 USD pr år, er de slet ikke med, de mængder de arbejder med derude er i mange tilfælde helt vilde tal der ikke kan kombineres med vores lille dejlige land.

Jeg har handlet meget i østen og har selv import idag fra 3 forskellige firmaer i Kina og må sige at jeg aldrig er blevet taget bagI for at bruge det udtryk. Det handler meget om at bruge sin fornuft lyder tingene for godt til at være sandt tjov sjovt nok så er det tit og ofte lige hvad det er.



 



M.h.t til priser og forhandling af sådanne, jeg er nok en smule anderledes end mange, jeg betaler hvad de vil til at starte på, indefor rimeligheden self. undersøger derefter markedet dybere når jeg ser om det holder vand, finder alternative leverandøre.



Når markedet er der og jeg har alternative leverandøere hvis mit forhandlingsgen ikke det skulle mislykkes, skal der snakkes rabatter, man skal så bare være klar til at springe fra hvis de ikke vil noget.



Største problem ved denne form er jo self at hvis de ikke er til at hverken hugge eller stikke i, sidder man lidt i kneb da det produkt de har at tilbyde netop er det du gerne vil have, men man skal aldrig trække i land så er det hele tabt på gulvet og tro mig der findes altid 100 andre firmaer der kan lave nøjagtigt det samme som det du har nu.



Har selv på denne måde handlet mange procenter af vare over en periode. Men igen dette er ikke sikkert det virker for dig, men sådan har jeg gjort tingene.

 

Håber der er hoved og hale i dette for dig og at det kan hjælpe dig i din videre søgen



Side 1 ud af 1 (8 indlæg)