Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

´Som internetforhandler er jeg blevet kontaktet af en kunde, der for 2 måneder siden købte nogle varer i min butik. Jeg afsendte varen samme dag og trak pengene på kundens Dankort samtidig med at der automatisk sendes en besked til kunden om, at varen er afsendt.

Nu har kunden henvendt sig 2 måneder efter og påstår hun ikke har modtaget varen og vil have pengene retur.

Dette er ren principielt for mig. Har jeg slet ingen rettigheder som forhandler her over at hun melder dette så sent? Varen er sendt som brev og kan derfor ikke spores.

 

Mvh Susan

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven siger at man skal henvende sig i rimelig tid efter sit køb, hvis noget skulle være galt.. Så jeg mener at du har loven på din side til at nægte hende penge..

Dog ville jeg vælge at sende anbefalet breve eller som pakke, så den er værdisikret.. På den måde kommer du ikke til at stå i denne situation!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Da de varer jeg sender er i den lille ende af vægtskalaen har jeg valgt, at det på sigt bedst kan betale sig, at sende som brev. Så må jeg nødvendigvis også tage sager som denne med i beregningerne.

Men som nævnt er det mest af princip og jeg synes kort sagt det er dårlig kunde-etik. ...Og venter med at svare kunden til jeg har sydet af Angry

:)

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se om du kan finde det i loven, så du kan skrive en paragraf med..

Du kan jo skrive på din side, at da du sender med brev og breve kan forsvinde, så kan du mod betaling sørger for at det bliver forsikret!

Altid en ny ide!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)