Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Dansk Supermarked mv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer

 

Er ved at starte en grosist virksomhed, der primært skal sælge billige møbler til Dansk Supermarked, COOP o.l.

 

Er der nogen af jer der har nogen erfaring med hvor let/svært det er at få lov til at præsentere sine produkter for Dansk Supermakeds indkøbsafdeling mv

 

Mvh

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Har ikke erfaring med lige dem. 

 

Men har prøvet en anden type dansk-europæisk kæde.

 

Jeg kender en der har samhandlet med Dansk supermarked. Han havde bare kontaktet dem og fik så et møde

 

Jeg tror bare du skal klø på 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
En af mine venner har været varehuschef hos en dansk supermarked afdeling (kan ikke huske om A-Z, bilka føtex eller hvad) Han har snakket en del med indkøberne hos dansk supermarked og det han engang sagde til mig var at de spøgede med "at hvis du ser en vare af en lille leverandør hos dansk supermarked, kan du være sikker på at han næste år går konkurs". Det er selvfølgelig overdrevet gevaldig, men meningen var at de små blev presset så meget i pris at bare den mindste leveringsfejl kunne føre til tab på bundlinien. (Jeg ville ikke ødelægge din gåpåmod, desuden er det mindst 5 år siden, så tingene kan have ændret sig)

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål om hvordan skal jeg lige nævne en bekendt som er salgschef for en tysk virksomhed der fremstiller pølser, leverpostej osv.
Han kom ind hos coop danmark igennem ihærdighed. Han ringede så mange gange og i en længere periode til en af indkøberne indtil han sagde at han ville prøve produktet. Desværre solgte det ikke godt nok og han kom ikke ind som standardleverandør.

mvh

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Du skal også være opmærksom på at de ikke kommer til at stå for 80% af din omsætning

 

Jeg kan ikke huske den hel men noget med 80-20 reglen ?!?!?

 

Men det er jo op til en selv hvor meget man vil presses og om en kunde skal have så stor en "magt"

 

Og ja de presser som regl de små helt i bund med den viden i baghovedet "hvem har brug for hvem" og der kan man ikke gøre så meget andet end at forhandle og så kigge realistisk på tallene

 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går selv med nogle ideer om at kontakte coop, dansk supermarked osv, med nogle produkter i fremtiden, men har bare hørt, at de kræver de mest voldsomme betalingsbetingelser, op til 3 måneder....

Derfor venter jeg til min likviditet og cash-flow er oppe på et højere niveau. Så overvej først om du skal have overstået dine børnesygdomme hos mindre forhandlere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Klø på, selvfølgelig kan det lade sig gøre...
Når det er sagt er der flere ting du skal være opmærksomme på mht DS som er dem jeg kender bedst.

Leveringsbetingelser og overholdelses af disse.. Det er meget vigtig at kunne levere til aftalt tid da varer tit er i katalog (specielt nye varer) Glipper det, står DS med et problem som direkte kan føres hen til leverandører qua kontrakten. Med andre ord, kan du ikke levere som aftalt og DS taber penge, henter de bare manglede db hos dig.

 

DS går for tiden meget op i leverandør ejet lager. Lykkes det at få varer ind i butikken, skal du nok ikke regne med at få betaling før varen er solgt ud af butikken. Samtidig er svind dit ansvar. Det er hårde odds. Men se på alle de varer der er i Bilka, selvfølgelig kan det lade sig gøre

 

Som jeg startede.... Klø på.. Så lykkes det.

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Har handlet med Dansk Supermarked i 10år.

 

Nogle kommer aldrig ind og andre vader direkte ind. Du skal kunne sælge din idé så de ikke kan vente på dit besøg. Men generelt er det ikke let at komme ind til de store kæder.

 

Mit bedste råd er at tjekke markedet først - kan dine produkter overhovedet måle sig med dine konkurrenters og kan de måle sig med det Dans Supermarked selv får produceret i udlandet.

 

OG VIGTIGST ***VEDHOLDENHED*** giv ikke op - kontakt dem løbende på en seriøs måde. Og sig hellere nej til en orde du ikke kan løfte. Hvis du bare én gang fucker up........så kommer du aldrig ind igen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)