Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fak nr, bilag nr og dato

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stadig ikke fakturere tilbage i tiden..

Så det bedste ville være at lave fakturaen pr dags dato, og så notere på den at det drejer sig om en levering foretaget d. 19/10.. Eftersom det er samme momsperiode, så sker der ikke noget ved det. Du må bare ikke begynde at lave noget fusk for at få den til at hedde 19/10.

Havde det tilhørt 2 forskellige momsperioder kunne du registrere den som igangværende arbejde for at få momsen med rigtigt.

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan nu sagtens indtaste en tidligere dato i summa. Ikke for at snyde men hvis man har leveret f.eks d. 10 men først bogførere den 15, så kan man godt skrive at det er en faktura som er fra d. 10. Så spørge summa om man virkelige vil bruge den dato og man trykker ja. Men okay. Jeg bogførere den som værende idag og skriver så at leveringen skete en anden dato.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund,

Jeg bogføre mine fakt. når de udskrives og da får de fakt.nr i bilagskolonnen. Faktura står således som ubetalt i systemet åbenpost debitorer.  Når fakt. så betales bogføre jeg den på betalingsdatoen (udligner den ) og giver den et fortløbende bilagsnummer og så ind i bilagsmappen.

Af dette fremgår det så at dine fakt. vil blive betalt på forskellige datoer og vil derfor også i din bilagsmappe ligge i bilagsnr. orden nogle sætter alle fakt. i en mappe i fakt. nr. rækkefølge for så, at kunne dokumentere men også for at have dem tilgængelige. Det gør jeg ikke hvis nødvendigt kan alle findes frem i systemet uden problemer.

Så reducer på papirmængden det har vi nok af. Jeg arbejder i WinFinans Small Business en FREWARE version meget tilgængelig. 

   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave en faktura d. 10 selvom der er d. 15, men hvis du har lavet en faktura d. 14, så kan du ikke gå længere tilbage end det.. (tror muligvis der er et flueben et sted i indstillingerne ang om man kan eller ej).

Hvis ikke vedkommende allerede har betalt, så kan du jo evt ændre betalingsdatoen, så pengene forfalder lidt hurtigere.. Kunden ville sikkert også undre sig over ta få en faktura d. 21/11 der er udstedt d. 19/10.. Det virker ikke så seriøst..

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 28
Fra  BusinessTime Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Jeg vil ikke gå så meget op i datoen, men i at fakturanummerne ikke har huller, dvs. at har du fakturaerne 1 -10 så mangler 4 ikke helt, for så er fakturanr.  orden brudt og det er det, revisor og skat kikker efter.

 

nr. 3 kan sagtens være bogført før 2 i for dit vedkommende, det kommer jo anpå hvornår arbejdet er færdigt på de enkelte fakturaer.

venligst Helle Pia

www.hpkontorservice.dk

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det skal du da ikke. Du skal prøve at få mere kompetence i dit bogføringsprogram, så få fat i support, og løs problemet. Det kan du kun blive bedre en selvstændig af. Så bliver du både klogere og får noget mere rutine. Held og lykke i fremtiden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad menes med mere kompetence i bogføringsprogrammet.

De foreslåede løsninger er da udmærket!

/peter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Corporation:

Nej det skal du da ikke. Du skal prøve at få mere kompetence i dit bogføringsprogram, så få fat i support, og løs problemet. Det kan du kun blive bedre en selvstændig af. Så bliver du både klogere og får noget mere rutine. Held og lykke i fremtiden.

Jeg synes heller ikke det giver nogle meningen. Du bliver nød til at lave en henvisning så vi har en ide om hvad du snakker om.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)