Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke muligheder har SKAT?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skylder i Skat for 2008 og har en stak girokort liggende på stand by til 2010.

Selvfølgelig vil jeg betale hvad jeg retmæssigt skylder (hvis man kan kalde det danske skattesystem retmæssigt), men eftersom jeg er flyttet til Schweiz og derfor ikke betaler dansk skat, har jeg diskuteret med såvel mig selv ( !?) og andre, hvilke muligheder SKAT har for at vride pengene ud af mig, hvis jeg "glemmer" at betale.

Kan de tvinge min ejendom i DK på tvangsaktion?

Vil de lave en bemærkning på mit pas, så jeg, når jeg forlader DK i lufthavnen og mit pas skannes, bliver trukket hen til nærmest Dankort terminal?

Har du kun moralske opstød om hvorvidt jeg skal betale eller ej, behøver du ikke gribe pennen.

 

LarsQ.

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og ja. Skat har indgået en aftale med blandt andet Experian i Danmark og Creditreform i Europa. Du kan under ingen omstændigheder omgå et skattekrav nogen steder. Forslag. Kontakt skattevæsenet og lav en aftale. Bare en lille aftale, så får du fred og ro. Overholder du aftalen i 12 måneder, har du stor mulighed for at få en akkord. det er mit bedste råd. Så undgår du iøvrigt en masse rykkergebyrer med mere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De har unlimited power, så har du ejendom i DK, så skal de nok kigge på den...

Desuden har Schweiz en samarbejdsaftale med DK, så de kan faktisk meget nemt og simpelt komme efter dig der, hvis de ved du opholder dig der!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja det ville nok være for naivt at tænke, at det kunne lade sige gøre at slippe.

Jeg skylder ikke alverden så selvfølgelig betaler jeg.

Jeg har trods alt fået en masse for mine skattepenge ...f.eks.... øh......øh.......hey.... jeg skulle engang ultralydsskannes....nå nej...der var meget lang venteliste så jeg tog et privathospital betalt af min arbejdsgiver......øh....et eller andet har jeg vel fået :-)

 

LarsQ.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Opvækst i et land med gratis skole, uddannelse, veje, sundhedssystem mm.

Så drop nu alt det crap, selvom alle helst betalte -400% i SKAT.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

.... prøv med en skoleuddannelse!Wink

Med ejendom i Danmark er det oplagt at SKAT vil søge sig sikret i denne. Hvis du har en aftale med SKAT så hold den. Hvis du har brug for at indgå en aftale så sørg for at lave en realistisk aftale som du kan holde. Alt for meget andet bliver renter og gebyrer der blot står og løber op til den dag du måske vender snuden hjem til Danmark.

Henrik

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu...........ironien var næppe så svær at få øje på selvom jeg ikke havde klistret mit indlæg ind i smileys.

Som topskatteyder gennem mere end 25 år tror jeg nok, at jeg har taget min del af slæbet.

Jeg er ikke typen der gør regnskab over, hvad jeg har betalt i forhold hvad jeg har modtaget, og når jeg har et udestående fra 2008, er det reelt penge jeg skylder.

God weekend til alle.

LarsQ.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)