Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hus med hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som freelancekonsulent og skal til at købe et hus. Huset har en fin kælder, der ikke er godkendt til beboelse, men vil egne sig fint til kontor. Jeg overvejer, om mit firma kan købe en del af huset, f.eks. ved at dele det op i 2 ideelle anparter.

Det vil være mest oplagt at bruge kælderen som kontor, men det er også en mulighed, at benytte et værelse i huset som kontor.

Mit firma er et enkeltmandsfirma kørt efter virksomhedsskatteordningen.

 

Ideen er, at den kapital, der er opsparet i firmaet, skal benyttes til at købe en del af huset.

Er det en mulighed? Kræver det en anden selskabsform?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange minusser og faldgrupper forbundet med at købe ejendom, som du også skal bo i, gennem firmaet. Jeg må ABSOLUT anbefale dig, at du får din revisor til at gennemgå det med dig.

Jeg købte et stort hus med en erhvervsafdeling til for 3 år siden og valgte efter en gennemgang med min revisor at købe det privat, og så leje erhvervsdelen ud. Indtægten ved leje skal der så - efter fradrag af visse omkostninger betales almindelig personskat af.

Men få det for guds skyld regnet ordentligt igennem inden du beslutter dig for noget!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)