Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg registrere i forbindelse med "start af virksomhed"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg går og leger med idéen om at starte et lille it firma i min fritid. Jeg har et arbejde, som jeg beholder, og vil udelukkende lave en ekstra indtjening i fritiden.

Min korte version er, at jeg vil tilbyde min it hjælp til private, samt stille en server op med mulighed for backup af data for dem som kunne have brug for det.

Jeg har regnet mig frem til, at det vil betyde at jeg skal bruge 15.000 i startkapital, og har i forbindelse med serveren en udgift på 600 kroner hver måned.

Jeg regner med at min omsætning vil ligge omkring de 50,000 på årsbasis.

Jeg vil gerne have muligheden for at trække udgifter fra mit skatteregnskab, men er i tvivl om jeg skal starte en virksomhed, eller om jeg behøver registrere mig.

Jeg er udemærket klar over, at det er et stort spørgsmål hvor en masse regler vil komme på tale, men hvis jeg nu kan få den korte version, vil det måske hjælpe mig videre. Har søgt den del på nettet, men synes ikke jeg er blevet klogere, og jeg vil meget nødig gøre noget der er imod dansk lovgivning.

På forhånd tak.

Mvh Jesper

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Såfremt din omsætning er under 50 tkr. per løbende 12 måneder behøver du ikke momsregistrere dig.

Dog kan du så ikke få fradrag for købsmomsen.

Fra Varde
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Vil det så sige, at de omkring 15.000, samt månedlig omkostning på 600 kroner, kan ikke trækkes fra på nogen måde, og at jeg skal betale normal personskat af ALT jeg tjener/omsætningen eller hvordan?

Mvh Jesper

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...du kan trække det fra...idet det er nettoresultatet, der beskattes.

Men du kan ikke afløfte købsmomsen.

/peter

Fra Varde
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det så korrekt forstået, at jeg startsomkostningerne betaler jeg uden fradrag, og den løbende månedlig driftomkostning trækkes fra indkomsten.

Altså jeg tjener en måned 1000, har omkostninger på 600 og beløbet på 400 opgiver jeg til personskat og ikke andet?

Hvis man regner med at tjene under 50.000 - er det så ikke måden at gøre det på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...du kan også fratrække startomlkostninger.

Netto 400 kr. per måned og så minus dine startomkostninger!

Fra Varde
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så med løbende "ikke faste" udgifter? Jeg opstiller en computer som server, og hvis der skal repereres på den - kan jeg også trække det beløb fra?

I øvrigt tak fordi du gider hjælpe mig lidt på vej. Som udgangspunkt mener jeg ikke det kan betale sig for mig at opstarte en virksomhed, da jeg ikke regner med at tjene over 50.000

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det kan du også trække fra.

I øvrigt, såfremt du sælger til private....så vent med registrering.

Sælger du til virksomheder, så registrer dig, idet virksomhederne trækker momsen fra.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

O.K. det var til privat........ser jeg på dig spørgsmål!

Jamen så vent med reigstrering.

Fra Varde
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - mange tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)