Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor tricks - første regnskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Nu nærmer tiden sig hvor mit første årsregnskab skal laves færdig og jeg skal betale skat af overskudet, da det er en enkeltmandsvirksomhed der er tale.

Jeg vil derfor høre om I har nogle gode idéer (ikke alt for gode) til at minimere mit overskud - mit beskatningsgrundlag. Jeg har hørt at det skulle være muligt at udbetale ca 50.000 til medhjælpende hustru - jeg har dog ingen hustru...

Er der nogen tricks hvormed jeg regnskabsmæssig kan nedbringe overskudet - jeg er ikke interesseret i at spare op i firmaet (virksomhedsordningen)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Ja, den hurtigste måde er jo at investere i firmaet. Markedsføring kan sluge alt det du smider efter et. Ellers kunne du tage din privat gæld, hvis du har en, og smide den ind i firmaet (kræver virksomhedsordningen) og så få fradrag igennem firmaet, før du betaler skat af dem. Det kræver lige du tager fat i en rådgiver der kan lave de krumspring der fx http://xbig5.dk/

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne.

Som Thomas også sigerså lave da noget markesføring så du ikke skal smide fr mange penge mod skat.

Jeg yder hver mdr mit markedsførinsbudget og laver en lille "opsparing" på den måde.

Feks et overskud på 10,000,- så ligger jeg bare 5000,- af dem oveni mit alm budget hvermdr så får jeg hver mdr lidt højere indtægt og ligger lidt mere i markedsføring.

Så kan man jo altid en gang sige at man har noget toppen af sin mulgheder for markdesførig og så betale skat af det sidste store overskud.

Udnyt dine penge istedet for at betale skat af det hele :-)

Mikkel

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tricks...hmm...skattelovgivningen er jo indrettet sådan, at man ikke får noget foræret -. skattemæssigt, med mindre man begår ulovligheder og samtidig har sin revisor som medsammensvoren. Og heldigvis for det....ellers ville vi jo have lovløse tilstande hertillands, hvor alle bare gør hvad de vil.

MEN man har jo mulighed for at indbetale penge på en pensionsopsparing. Er ikke helt inde i reglerne på det område, men tidligere fik man fradrag "på toppen" ved indbetaling til kapitalpension.

At smide penge efter markedsføring (for skattens skyld) er jo hul i hovedet, med mindre man føler at man får noget ud af det udover sparede skattekroner. Synes ikke man for ALT I VERDENEN skal forsøge at nedbringe sit skattegrundlag. Man får aldrig fradrag som man ikke selv har betalt for!!!

Man kan heller ikke "bare" købe en masse varer til lageret. De skal jo tælles op og aktiveres, hvis de ikke er solgt. Og sådan kunne man blive ved. Virksomhedsordningen er et glimrende redskab til at minimere skatten - i hvert fald topskatten. Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at indtræde i VSO. Hvis du har år, hvor du ikke når topskatten, så kan du æde af det opsparede overskud og derved udnytte grænsen op til topskat.

Summasummarum: Lad være med at fokusere så meget på skatten, at du laver dumme investeringer, som ikke betaler sig.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Ellers kunne du tage din privat gæld, hvis du har en, og smide den ind i firmaet (kræver virksomhedsordningen) og så få fradrag igennem firmaet, før du betaler skat af dem. Det kræver lige du tager fat i en rådgiver der kan lave de krumspring der fx http://xbig5.dk/

Du glemmer jo så lige at nævne at vi taler om renteudgifter som han i forvejen har fradragsret for privat. Dvs. man flytter bare renteudgifter fra fradrag i kapitalindkomsten til fradag i den personlige indkomst men modstykket er jo en rentekorrektion fordi han får negativ indskudskonto. Den model var meget fordelagtig for år tilbage fordi renten var højere end rentekorrektionen men i dag er det mere eller mindre status quo på grund af det lave renteniveau. Der er dog stadigvæk den fordel med modellen at afdraglån kan ske via virksomhedsordningen og derved via midler som er opsparet i VSO. Det kan dog give problemer hvis man senere vil omdanne til ApS og har store opsparede overskud i virksomhedsordningen da gælden ikke kan følge med over til selskabet og derved skal indfries inden (eller pilles ud mod beskatning).     

Der er ingen gyldne løsninger men en mulighed kunne være at indskyde på en iværksætterkonto. Prisen er at når du senere bruger midlerne reduceres de afskrivninger du kan lave fremadrettet men på den måde får du skubbet skatten.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvert år kan du sætte op til 30 pct. af overskuddet i din virksomhed ind på en pension og få fuldt fradrag for din indbetaling. 

 

Med venlig hilsen 

 

Jan Dyhr

Revisor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)