Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spg. skat for udenlandsk virksomhed boende i DK

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været diskussioner vedr. dette emne på dette forum, men ikke alle punkter er vendt, som jeg lige kan se det.

Jeg har kæmpet med at finde en Business Angel til mit projekt uden det har lykkes mig at finde noget kapital. Der er flere grunder dertil, men en af de største negative grunde er, at jeg ønsker at placeret virksomhed i APAC. Nærmere i Sydney Australien.

Så nu er min strategi ændret! Jeg starter op herhjemmefra Danmark, og når omsætningen er høj nok til at betale en løn til mig – så drager jeg af sted mod Sydney og bosætter mig.

De fleste råd jeg har fået er, at man skal ta og placerer virksomheden i det land, som man ønsker den skal være, og det vil sige, at jeg opretter et aktieselskab i Australien. Så mine spørgsmål er som følgende:

 

1.       Nu når jeg bor i DK – hvor vil beskatningen af overskud for min australske virksomhed være?

 

2.       Hvad med momsen? Det er vel australsk?

 

3.       Jeg udtager ikke løn, får jeg er flyttet til Australien – er der nogen problemer med det?

 

Jeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe – sig endelig til, hvis der er nogen oplysninger som mangler J

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatningen vil være der hvor virksomheden har sit faste driftssted (formoder vi taler om et selskab) men løn til dig beskattes hvor du bor (tager du så ikke ud). Problemet med din model er at du vil blive undergivet fraflytterbeskatning på anparterne i selskabet (med mulighed for henstand) når du fraflytter Danmark og derfor vil det være en fordel først at starte op når du er flyttet til udlandet, eller ihvertfald at dette sker inden værdierne vokser væsentligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Hvis jeg åber selskabet i Denmark, og sælger i Australien - for at "undgå" skatten, når virksomheden flytter til Australien - kan man så lukke virksomheden i DK, og selvfølgelige betale den skat (overskud) som jeg skal. Så derefter starte en ny virksomhed i Australien? Hvis man kan det, hva skal man passe på, så man ikke gør noget forkert?

Jeg er ikke interesseret i noget ulovlig - men jeg vil heller ikke flænses Smile

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at du sælger i Australien og at overskuddet beskattes der (hvis det kan betragtes som et fast driftssted) ændrer ikke ved at den værditilvækst som oparbejdes i selskabet vil blive undergivet fraflytningsbeskatning den dag du flytter fra Danmark.  Lukker du selskabet udløses skatten omgående. Flytter du bare får du henstand med denne skat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)