Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger partnere til koncept...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at konceptudvikle på et mobilt underholdningskoncept, målrettet store forsamlinger som eksempelvis sommerens festivaller, og jeg er i den forbindelse interesseret i at indgå partnerskab med et par stykker, der har kompetencerne i forbindelse med den praktiske udvikling af konceptet (erfaring med mobil teknologi og programmering op mod det).

Jeg er bosiddende i Aalborg, men det er ikke nødvendigvis et krav at du/I også gør i disse moderne IT tider...

Konceptet, som jeg kalder "Festival Wars", går ud på at man via sin kamera-mobiltelefon tager et billede af sig selv, og gennem en MMS Gateway, tilmelder sig som snigskytte/mål i festivalperioden (overtaksering). Efter tilmelding modtager man en mms indeholdende et billede af sit mål, samt en kode, og nu går det ud på, at man med hjælp fra en lille vandpistol (eventuelt erhvervet på pladsen), skal finde og "skyde" sit mål på festivalpladsen. Når/hvis målet findes sender snigskytte og mål begge en sms med snigskyttens kode, og deltager herefter i lodtrækningen om præmier. Herefter vil snigskytten modtage det næste mål, og altså optimere sine vinderchancer. Alt dette kan kobles sammen på en profilhjemmeside, hvor samlet score opdateres og man dermed kan konkurrere indbyrdes om fleste "kills", hurtigste "kill" mv. På denne måde vil man også kunne skabe længerevarende relationer til sine kunder.

Konceptet er tænkt med følgende fordele:

  • Yderligere underholdning for gæsterne i festivalperioden (moderne udgave af find Holger)
  • Mulighed for at skabe nye sociale relationer under festivallen (snigskytte og mål)
  • Nem tilgængelighed for kunderne via overtakserede mms'er (småberusede kunder er impulsive kunder)
  • Oplagt målgruppe til "word of mouth" spredning af produkt
  • Lave driftsomkostninger
  • Lave udviklingsomkostninger 
  • Relativ nem lancering af koncept i udlandet
  1. Hvad siger I til ideen?
  2. Er der nogen, der har mod på at blive partner på projektet?

 

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

 

Der er da mange, sjove og nye sider af din ide som ikke er det før.

Dog skal du, når du går igang med dit projekt sikre dig at dine tjenester overholder den "Ramme aftalen for mobile indholds tjenester", du kan finde den her: http://www.teleindu.dk/t2w_604.asp

 

CoolSMS, har mere end 10 års erfaring med SMS og Overtaksering, og er den største udbyder af Bulk SMS Gateway i DK.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads N. Vestergaard:

Dog skal du, når du går igang med dit projekt sikre dig at dine tjenester overholder den "Ramme aftalen for mobile indholds tjenester", du kan finde den her: http://www.teleindu.dk/t2w_604.asp

hvis konceptet udformes som en konkurrence er udfordringen at der max kan opkræves 12 kr. pr mms (max 75 kr. per dag)

hvis konceptet derimod udformes som et spil kan der opkræves op til 75 kr. for deltagelse pr gang...

Begge muligheder er farbare i min optik...

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig sjov ide.

Så selv det CSI afsnit (mener det var CSI, hvor det var med for nogle uger siden), hvor denne ide var med. Der var det bare i byen, at man skulle skyde på hinanden med en vandpistol og den der var tilbage ville vinde xxx.xxx usd.

Sad selv derhjemme og tænke om det kunne bruges i danmark, men blev enig med mig selv, at det nok ikke var tilfældet.
Men havde heller ikke tænkt på, at man kunne bruge det på en festival og tror faktisk det kunne gå hen og blive ret sjovt og noget du kan få folk med til - hvis de kender til det. Så der skal bruges en del penge på markedsføring mv.

Held og lykke med projektet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Så selv det CSI afsnit (mener det var CSI, hvor det var med for nogle uger siden), hvor denne ide var med. Der var det bare i byen, at man skulle skyde på hinanden med en vandpistol og den der var tilbage ville vinde xxx.xxx usd.

Det er faktisk ikke et CSI fænomen, men min ide udspringer fra nogle år tilbage hvor "the bourne - ultimatum" filmen blev lanceret. Her blev netop den ide brugt i CSI, benyttet som et mediestunt for at skabe omtale om filmen... Konceptet kører stadig i New York, London mv. under navnet StreetWars (heraf navnet Festival Wars).

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Oki.. Der kan man bare se.. Synes konceptet er pisse fedt, så hvis du kan få det op at stå med den rigtige vinkel, så er jeg sikker på, at det nok skal blive en succes. - Jeg skal nok deltage :O)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)