Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital - Lån..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Klim Kobakke
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er..

Jeg er i den "heldige" situation, at jeg er blevet tilbudt at overtage en vognmandsforretning indeholdene 4 trækkere med tilhørende trailere..

Skal intet give for forretningen, skal "blot" overtage de forpligtelser der er i forbindelse med leasing-kontrakterne..

Der er tale om rimelig nyt materiel..

Har selv, tidspunktet taget i betragtning, fundet rimelig godt betalt kørsel til bilerne..

MEN, og det er så mit problem, samme øjeblik ordet "lastbil" eller "vognmand" bringes på banen i en bank, får diverse rådgivere et mærkeligt sært udtryk i hovedet.. Disse to ord er tilsyneladende blevet et nydansk bandeord, og det går mig på, især da jeg har budgetter og kalkulationer der viser det vil give overskud, ikke et stort og prangende overskud, men dog et rimeligt overskud..

Det jeg søger, er en erhvervs-venlig bank, med en fair rentesats, eller en businessangel der kan se en mulighed for at få forrentet hendes/hans kapital til en lidt bedre rentesats end banken måske vil give..

Jeg kører firmaet som personlig ejet, og har indtil videre skudt omkring 50.000,- kr i det.. Skyder yderligere 50.000,- kr i det i løbet af de næste 14 dage til 3 uger..

Men så er kassen også ved at være tom..

Der er behov for en kassekredit eller lignende på 200.000,- kr..

Håber at få et par forslag, gode som dårlige..

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dine stærke sider i en sådan forretning, siden du mener du kan gøre det bedre end de andre vognmænd?

Du skal have nogle sellingpoints parat, når du skal finde kapital.

Det er et bandeord, ja for langt de fleste taber mange penge. Det er derfor bankerne ikke vil være med til at finansiere projektet.

 

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i tidligere tråde hørt Eik bank positivt omtalt og selv benytter jeg Arbejdernes Landsbank som har finansieret vores (snart to) dyreambulancer som jo alt andet lige er "lidt skævt" at budgettere behovet for.

Som enkeltmandsvirksomhed er man jo gift med sit firma rent økonomisk, så måske skal du ikke fokusere så meget på renter m.v. - heller ikke på dine evt. øvrige engagementer idet du måske kunne opnå noget ved at tilbyde dig som en "samlet pakke" til en ny bank. Hvis det går galt går kreditorerne jo alligevel efter hus, bil og lystyacht uanset hvor de er finansieret.

Når din nye vognmandsforretning har et par år på bagen med succes, kan du jo forhandle en anden rente så en evt. højere rente på dine andre engagementer er jo ikke for evigt.

Michael Sørensen  

Fra Klim Kobakke
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Var vognmand fra 1997 og frem til 2002, så synes selv jeg har grundlaget i orden for at overtage de 4 vogntog..

Grunden til den nuværende ejer vil af med det, er at han ikke har den gnist eller gejst der kræves for at have sådan en forretning..  

Jeg kan ikke gøre det bedre end så mange andre, men ved hvad der skal til for at overleve i disse krisetider..

Har kørt lastbil i 19 år, lever og ånder for den branche hvor utroligt det end kan lyde.. Vil ikke være selvstændig igen på grund af pengene, for dem er der ingen af.. Vil være selvstændig på grund af lysten til at bygge, se noget blive stærkt og bæredygtigt..

Fra Klim Kobakke
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael..

Har selv været lidt i gang med at surfe på nettet i dag, og faldt netop over de 2 banker du der nævner..

Overvejer at kontakte Arbejdernes Landsbank på mandag for at høre hvordan de forholder sig til vognmandsbranchen..

Dejligt med lidt tilbagemeldinger, så er der lidt at arbejde videre med..

Tak for det.. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Rune Grøndal:

Var vognmand fra 1997 og frem til 2002, så synes selv jeg har grundlaget i orden for at overtage de 4 vogntog..

Grunden til den nuværende ejer vil af med det, er at han ikke har den gnist eller gejst der kræves for at have sådan en forretning..  

Jeg kan ikke gøre det bedre end så mange andre, men ved hvad der skal til for at overleve i disse krisetider..

Har kørt lastbil i 19 år, lever og ånder for den branche hvor utroligt det end kan lyde.. Vil ikke være selvstændig igen på grund af pengene, for dem er der ingen af.. Vil være selvstændig på grund af lysten til at bygge, se noget blive stærkt og bæredygtigt..

Hejsa.

Det lyder jo rigtig godt, men jeg tror det bliver meget svært at finde finansiering :( Desværre !

Du må lade være at fortælle banken om din idealisme, og at du er ligeglad med pengene - du er nødt til at lave et driftsbudget og et likviditetsbudget og have det hele klart når du går i banken - det er noget af det allervigtigste. Og du må ikke lave det selv, du er nødt til at få en god revisor til lave det for dig og få det printet på hans brevpapir - det elsker bankerne. Dernæst skal du have fat i et pænt jakkesæt og sætte håret pænt og ellers skrue op for charmen :)

 

Held og lykke !!!

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Klim Kobakke
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke andet for end jeg må have gang i netværket og se om jeg der kan blive anvist en god og pålidelig revisor..

Den revisor jeg havde fra 1997 og frem til 2002, viste sig desværre ikke at være godt nok inde i bogføringen med hensyn til tredjelands-kørsel..

Trods det at revisoren var anvist af banken.. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)