Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg kræve erstatningskøb?

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohm Holding:
Min pointe er derfor, at man ved at "tirre" folk eller stille et andet tåbeligt spørgsmål kan skaffe sig MASSER af point

Du er lærenem!Yes

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Ohm Holding:
in pointe er derfor, at man ved at "tirre" folk eller stille et andet tåbeligt spørgsmål kan skaffe sig MASSER af point

Du er lærenem!Yes

Nåh Henrik ...... Din hemmelighed er afsløret Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Miriam! Du skal bare trykke på din rigtige knapper så ruller det.Wink

Det synes bare nogle at være vigtigere med karma end indhold. Fred være med det!

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi går tilbage til mit spørgsmål ved udsolgte varer på en webshop, så har jeg talt med forbrugerstyrrelsen og kunden har krav at få differencen udbetalt ved et erstatningskøb. Jeg er dybt rystet over at vi som webshop er så dårlig stillet. Det er ikke nok at vi under vores "vilkår" som kunden godkender før betalingen, tager forbehold for udsolgte varer. Det kan da ikke være rigtigt ???

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:

Hvis vi går tilbage til mit spørgsmål ved udsolgte varer på en webshop, så har jeg talt med forbrugerstyrrelsen og kunden har krav at få differencen udbetalt ved et erstatningskøb. Jeg er dybt rystet over at vi som webshop er så dårlig stillet. Det er ikke nok at vi under vores "vilkår" som kunden godkender før betalingen, tager forbehold for udsolgte varer. Det kan da ikke være rigtigt ???

Det er vigtigt at huske på at forbrugerrådet er til forbrugerne og nok har en tendens til at favorisere dem. I Sidste ende vil det være en domstol som har det endelige afgørelse i en evt. dag.  Var jeg dig ville jeg nok få en juridisk ekspert til at vurdere problemstillingen, For at holde udgifterne på et rimeligt niveau kunne i jo være flerer shop ejere som gik sammen om at betale for en sådan vurdering.

Men juridisk ekspert mener jeg en privat praktiserende advokat eller en jurist fra f.eks CBS eller Universitetet med speciale i det pågældende fagområde.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:

[...] Det er ikke nok at vi under vores "vilkår" som kunden godkender før betalingen, tager forbehold for udsolgte varer. Det kan da ikke være rigtigt ???

E-handelsfonden har godkendt, at mine kunder bl.a. skal godkende følgende forbehold når de handler:

"Alle ordrer modtages med forbehold for trykfejl og udsolgte varer samt force majure."

Skulle der opstå en tvist, vil jeg mene jeg står rimelig stærkt i en eventuel klagesag.

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu stopper festen altså... der er slet ingen rimelighed i at forbrugerlovgivningen fortolkes på denne måde - og endnu værre at loven ikke er mere tydelig på området...!

Er der en jurist/advokat her på amino som har erfaring i forbrugerloven?

Evt. med forslag til hvordan man kan undgå dette?

Endnu engang undrer det mig en del at der ikke er en offentlig instans som beskytter de erhvervsdrivende. Jeg kunne skrive en bog om alle de urimelige krav og anklager man kan få fra kunderne.

Hvis du har en retshjælpsforsikring synes jeg sagen fortjener at blive forfulgt. Det hører virkelig ingen steder hjemme - og hvis kunderne finder ud af denne regel - så er vi i hvert fald færdige med at holde udsalg.... det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse - og lagerstyringssystemer stemmer aldrig 100%. Derudover kan man da nemt komme til at skrive 55 i stedet for 5 på lager - og ikke mindst hvis man skal til at være nervøs - så kan lageret endda blive til 5555555555 - ha ha Indifferent

Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg skriver på vegne af e-handelsfonden.

Vi vil gerne hjælpe, men området omkring forbehold for prisfejl og udsolgte varer på internetbutikker  er temmelig komplekst og svært at forklare generelt i en tråd som denne.

Hvis I har spørgsmål omkring dette er I altid velkomne til at ringe til os, så vi kan svare ud fra din konkrete netbutiks situation.

 

vh. Frederik Hyllested, jurist i e-handelsfonden

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Citat hentet fra http://blog.togidata.dk/wordpress/

I en kommentar til Forbrugerklagenævnets afgørelse med webbutikken Dataxperten siger Eskild Jensen, at han kan godt forstå, hvis forhandleren føler sig uretfærdig behandlet af klagenævnet. Men juridisk, er der ikke noget at gøre, siger han.
»Retspraksis er, at det er sælger, der skal bevise, hvis en kunde har været i ond tro. Så skal prisen være mindre end en fjerdedel eller en femtedel,« forklarer Eskild Jensen fra Foreningen af Online It Forhandlere, FOIF.

I begge tilfælde var kommaet i prisen sat forkert og kostede således kun en tiendedel af, hvad den skulle.

I det første tilfælde købte en kunde en havetraktor til 899 kr., oprindeligt skulle havetraktoren koste 8.999 kr. En anden kunde kunne købe et kamera objektiv 1.459 kr. i stedet for 14.590 kroner.

Den forstod jeg godt nok ikke. For at bevise ond tro skal prisen vaere mindre end en fjerdedel eller en femtedel. I de to sager ovenfor var prisen en tiendedel og alligevel gik sagen til kundernes fordel...JUSTITSMORD???

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Hyllested:

Hej - jeg skriver på vegne af e-handelsfonden.

Vi vil gerne hjælpe, men området omkring forbehold for prisfejl og udsolgte varer på internetbutikker  er temmelig komplekst og svært at forklare generelt i en tråd som denne.

Hvis I har spørgsmål omkring dette er I altid velkomne til at ringe til os, så vi kan svare ud fra din konkrete netbutiks situation.

 

vh. Frederik Hyllested, jurist i e-handelsfonden

Hej Frederik

Ja - det ser da godt nok ud til at det er temmelig komplekst må man sige.

Selv sagen er dog helt enkel: Der holdes nogle dage med udsalg. En kunde køber to jakker der er sat ned med 30%. Det viser sig da lageret skal til at pakke, at jakkerne ikke er der som forventet. De kan derfor ikke leveres. Kunden forlanger så erstatning - dvs. hun vil have det beløb som jakkerne var sat ned med.

Forbrugerstyrelsen giver hende ret i at hun kan kræve dette.

Så selve det der er sket er meget simpelt.... hvorfor er loven så ikke tydelig nok i en så simpel sag? En sag som mange netbutikker garanteret er udsat for ofte.

Og jeg kunne da godt tænke mig at vide om teksten som i vil have der skal stå i vores leveringsbetingelser: Der tages forbehold for prisfejl, udsolgte varer etc... overhovedet kan bruges til noget som helst?

Mange hilsener Helle

PS - det er flot at vi kan ringe til dig - men debatten vedrører jo en masse mennesker, som så kan læse med her :·)

 

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)