Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/Told indenfor EU og udenfor EU

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu ledt hele told og skats hjemmeside igennem, men synes det er svært at finde svar på mit spørgsmål. Har haft ringet ind, men det jo mere eller mindre umuligt at komme igennem. Så håber i kan svare mig på mine spørgsmål.

- Jeg kender mine rettigheder som privat bruger men ikke som virksomhed. Jeg skal have forskellige udenlandske webshops til at oprette et .dk domæne og herved fokuserer på salg i Danmark. Men er det muligt at de kan sætte en pris på en vare fra deres hjemmeside i danske kr. og så indebærer prisen moms + told, eller kan man udvikle det sådan at told prisen automatisk bliver inkluderet i fragt-prisen istedet for det skal være en overraskelse at se hvor meget told bliver når man modtager varen. 

Det jeg er ude efter er, at finde et system så det kommer klart for en potentiel kunde at se den akurate pris på varen de vil købe fra udlandet.

- Kan man finde en oversigt over forskellige told-satser i Danmark på forskellige produkter? fx elektronik, tøj, smykker osv.

Håber i kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min erfaring er at den nemmeste måde at finde toldsatser - det er at ringe til SKAT. De par gange vu har haft behov for det, har de været utrolig venlige til at hjælpe med at slå satserne op.

Din problemstilling med ikke-EU virksomheder, der gerne vil regle hele prisen ud for kunden, er vel teoretisk ikke så besværlig.

1. Produktet koster fra leverandøren DKK. 100,-
2. told er 12% = 12kr
3) Moms af samlet beløb = 25% af 112,- = 28
4) Samlet beløb = 112+28 = 140,-

Herudover kommer fragt. Og husk at de fleste transportfirmaer - inkl. PostDanmark - tager et gebyr for toldbehandlingen. Mener det koster kr. 155,- hos PostDanmark

Så du kan vel muligvis give kunden et indtryk af den samlede udgift. Men jeg tror sgu det skal være ret unikke produkter før du får nogen til at købe hos dem.

Hilsen Morten

p.s. alt ovenstående er skrevet med forbehold, og skal på ingen måde ses som retvisende, da jeg ikke har noget professionelt grundlag for at skrive ovenstående. 

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

- Mange tak for svaret.

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Så du kan vel muligvis give kunden et indtryk af den samlede udgift. Men jeg tror sgu det skal være ret unikke produkter før du får nogen til at købe hos dem.

- Det er der taget højde for :)

- Nu har jeg snakket med en, som sagde at hvis en udenlandsk virksomhed sælger for mindre end 100.000 kr. i Danmark, så skal dansk moms ikke tillægges, kan det passe? - I mit hoved lyder det bare ikke rigtigt, da ved at henvende sig til den danske målgruppe via .dk og danske priser, så skal dansk moms vel også på? eller er jeg helt galt på den?

 

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rpke:

Nu har jeg snakket med en, som sagde at hvis en udenlandsk virksomhed sælger for mindre end 100.000 kr. i Danmark, så skal dansk moms ikke tillægges, kan det passe? - I mit hoved lyder det bare ikke rigtigt, da ved at henvende sig til den danske målgruppe via .dk og danske priser, så skal dansk moms vel også på? eller er jeg helt galt på den?

Jeg tror du har fået blandet tingene lidt sammen.  Firmaer i andre EU lande som sælger til danske privat kunder skal pålægge Dansk moms på deres varer pris hvis de årligt sælger for over 35.000 Euro (nogle lande dog 100.000 Euro)

Alle firmaer udenfor EU som sælger til danske privet /erhvevs kunder kan sælge deres vare uden moms. Den danske moms samt evt. told bliver så pålagt varen når den den bliver fortoldet i Danmark, så den danske kunder slipper hverken for moms eller Told.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Firmaer i andre EU lande som sælger til danske privat kunder skal pålægge Dansk moms på deres varer pris hvis de årligt sælger for over 35.000 Euro (nogle lande dog 100.000 Euro)

- Er der nogen steder på nettet man kan se disse tal ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...reglerne om fjernsalg!

MD ark. 34

 

/peter

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen tak for alle svarene. Har været til stor hjælp! :)

- et lille spørgsmål mere - Vil lige være helt sikker på dette område:

Må en udenlandsk webshop indenfor EU gerne markedsfører sig i Danmark og vise danske priser på hjemmesiden uden at skulle betale den danske moms - Altså de vare der bliver solgt fra hjemmesiden er med det pågældende lands moms-regler?

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan lige prøve at omformulerer.

 

Kan en webshop fra fx England godt markedsfører sig i Danmark, og have danske priser på hjemmesiden og evt. også have et .dk domæne uden at skulle ligge dansk moms på varene?  - Altså at de stadig sælger med engelsk moms på varene.

Mvh

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt selv svaret:

"Hvis sælger er momsregistreret i Danmark, vil han imidlertid opkræve dansk moms på 25 % og eventuel dansk punktafgift. En erhvervsdrivende, som er bosat i et andet EU-land, skal for eksempel momsregistreres i Danmark, hvis han i det foregående kalenderår har solgt varer for mere end 280.000 kroner til Danmark.

Momsen vil som oftest være indregnet i den samlede pris, og det er som udgangspunkt sælger, der skal opkræve den."

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)