Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde skylder mig penge - kan jeg "beslaglægge" ting i min besiddelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en erhvernskunde, der ikke kan/vil betale for en leveret vare.

Jeg har lige sendt dem til Inkasso, men det forholder sig sådan, at firmaet har fået lov til at stille en 40" fods container på min byggegrund - kan jeg "beslaglægge" den som sikkerhed for mine penge - og kan jeg i yderste konsekvens sælge containeren med indhold, for at få mine penge ?

MVH

Morten.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke du må nej.

Men du kan jo hvis den står langt nok inden på grunden, gøre det rigtigt svært for firmaet at få den afhentet, ved at spærre vejen af ind til grunden.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Der er nok en jurist her på Amino som kan komme med et præcist svar, men jeg vil absolut mene at du kan tage containeren som "brugeligt pant".

Mvh.

Ditbrugtmarked

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lystrup,

Umiddelbart hvad jeg kan huske fra mit skole erhvervsret, så handler det om overdragelses betingelser. Hvilke batalingsbetingelser der er givet?

Man kan nemlig blive fanget rigtig alvorligt, hvis man har leveret en varer til en kunde, hvor betingelserne ikke har været på plads, men det ligesom er kommet lidt på æresord. 

Jeg ved der er nogle advokater/Jurastuderende herinde, så jeg vil overlade det tekniske til dem!

Håber du finder ud af det ven

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

LystrupIT:
kan jeg "beslaglægge" den som sikkerhed for mine penge - og kan jeg i yderste konsekvens sælge containeren med indhold, for at få mine penge ?

NEJ. Da du ikke ved om containeren er pantsat til anden side kan du ikke bare sælge den.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)