Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

returret ved fjernsalg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 59
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Er der returret ved fjernsalg når man handler b2b? Eller gælder det kun ved privat køb???

Jeg har købt en varer over nettet, som ikke svarede helt til det på billedet på nettet, eller de forventninger jeg havde til det. Dvs varen var mindre end den så ud til at være og jeg kunne ikke bruge varen. Det drejer sig om en maskine.

Hvilke regler og muligheder har jeg for at returnere varen?

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortrydelsesret kan fraviges ved b2b-køb - hvis det aftales.

I dit tilfælde er der dog ikke tale om fortrydelse, men derimod en reklamation, og det har du ret til.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 59
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det er ikke noget vi har talt om på forhånd, da jeg gik udfra at den var som jeg ønskede.

Det var den så ikke og jeg ønsker at returnere den. Jeg vil slet ikke have den, og ikke til reparation.

Der er ikke betalt for den, så kan jeg tillade mig at returnere den uden at have brugt den og lade være at betale?

 

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i deres handelsbetingelser?

Reparation er sjældent en mulighed, hvis en vare ikke lever op til det annoncerede. En tredørs bil, annonceret som en femdørs, kan ikke "repareres", men det er stadig en mangel, som man kan reklamere over. Sælger kan så f.eks. tilbyde afslag i prisen eller at lade handlen gå tilbage.

Hvis varen ikke lever op til det forventede, vil jeg anbefale, at du skriver til sælger, at varen er mangelfuld, og at du ønsker at hæve handlen.

Lad være med blot at sende den tilbage, og undlade at betale - det er vigtigt, at du giver besked om manglen jf. det annoncerede, samt dit ønske om at hæve handlen.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 59
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

mens jeg kigger efter hendelsbetingelserne, vil det så sige at fjernsalgsloven med 14 dages returret ikke gælder B2B ?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige, at det er en af de paragraffer, som man kan aftale sig ud af ved B2B.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 59
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, altså loven gælder hvis det ikke er nævnt i handelsbetingelsen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)