Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af brugt EDB

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Om du har fået varen eller købt den er så vidt ligemeget. Hvis den person som har  givet det til dig ikke pludselig siger du har sjtålet det så har du ikke noget at frygte. Vil du være på den sikre side så få dem dog til at skrive under på at du har fået udstyret.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mattias.

Måske du kan gøre det bedre end så mange andre.

For 7-8 år siden så jeg hvordan man prøvede at fylde en høj container med IT-udstyr som var "udtjent". Det var Journalisthøjskolen i Århus der havde fået nyt. Folk stod oppe på kanten og spurgte til den og den og blev guidet til at vælge de forskellige maskiner. Jeg fik senere at vide at det havde kostet DKK 16.000,- at få resten fjernet.

Jeg syntes det var synd at kassere så meget og da jeg mødte en maskiningeniør fra Bulgarien som efter "Murens fald" var gået igang med IT-recycling, spurgte jeg TIC m.fl. om der var noget i vejen for at jeg tog imod dette med eksport for øje. Det var der ikke. Jeg gik til Politiet og spurgte om der var noget ivejen for at sende "tatoveret" udstyr ud af landet eller hvad der eller måtte være jeg kunne komme i vanskelligheder med. Svaret var at jeg kunne gøre nøjagtigt som jeg ville. Imidlertid skulle der sættes et symbolsk beløb på forsendelserne med en liste over pallens indhold og at det var til reparation. Man måtte nemlig ikke eksportere affald. Der blev aldrig problemer. En pensioneret politimand kom ind til mig for at hente noget til russiske børnehjem og det var dejligt at der aldrig var nogen der havde indvendinger vedrørende den tidligere ejer. Jeg kunne ikke huske hvor jeg havde det fra, for det kom alle vegne fra blandt mine kunder. Det var modtaget u/b til fri udlevering til ukendt modtager.

 

Idag er det fortid, men der er alligevel nogle forhold jeg vil pege på: Det er ikke tiden at købe brugt IT-udstyr. Også selv om meget af det kan anvendes ved ombygning og opgradering. Jeg kender steder hvor du er mere end velkommen til at komme og rydde op. Skal jeg pege på nogle? Men der er andre muligheder. Find et sted hvor du kan indrette et værksted. Det kan være privat, et hjørne i en virksomhed hvor du kan komme og gå, en nedlagt gård eller hvis du bor i en by kunne det være opvarmede kælderrum. Det må helst ikke koste noget. Brug det første år til at øve dig i. Sæt driftklare enheder til salg. Sørg for også at sælge nyt udstyr. Alt IT-skrot må du kunne aflevere på en genbrugsplads u/b. Avertér på egen web-side med hvad du har og gør din profil kendt blandt det netværk som du samtidig opbygger. Omdel små labels til at påklistre udstyret ude blandt dine fremtidige kunder. Så vil de måske huske dig. Det er nok at tage fat på - hvis du er eller bliver en god tekniker. Bliv god til noget og/eller find partnere med specialer, f.eks. fjernelse af virus, reparation af printere, klargøring af bærbare, netværk o.lign. Gør dig god til visse ting og find dine partnere blandt Aminoerne. Aldrig I/S. Hvis du skal have special værktøj kan du sikkert få det ved andre værksteder der har rigeligt gr. nedskæringer. Håber ikke det lyder fælt at der er andre der må skære ned. Det er de store værksteder der ikke har så meget arbejde mere. De små lokale værksteder er ikke så sårbare, hvis de forstår at holde udgifterne nede.

Håber du kan bruge noget af det.

Ring eller skriv. Hilsen, Bent, A&B www.a-b.dk

 

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent!

Tak for dit fine svar.

Det jeg går med i tankerne, er nok mest noget alá det du nævner i sidste afsnit. Jeg har en udmærket arbejdsplads herhjemme, hvor jeg har plads nok, og jeg er også i besiddelse af en masse EDB-udstyr, som jeg kan samle maskiner af og derefter sælge.

Problemet lå for mig i, at jeg får meget af udstyret gratis, og at jeg ikke har nogle kvitteringer for dette. Jeg var i tvivl om, hvordan jeg så skulle se på det.

Det faktum, at jeg får så meget gratis EDB-udstyr, fik mig til at komme med ideen om, at jeg ville sælge det. For jeg har meget mere end jeg selv kan bruge - og det jeg ikke selv kan bruge, må jeg netop blive nødt til at sende på genbrugspladsen! Når man så kigger rundt på nettet og ser forskellige firmaer der faktisk tjener penge på udstyr som jeg måske smider ud, så tænkte jeg, at jeg måtte kunne gøre dem kunsten efter :)

EDIT: Iøvrigt tak for ideen med de små labels. Det er garanteret noget der virker - og det er noteret!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for kvikt svar - og godaften.

 

Hvis du altid har rent mel i posen mht Skat, kunder, og leverandører + venner og familie, kan du roligt opbygge et image som IT-recycler. Hvis du laver et stregkodesystem kan du jo splitte det hele ad og lægge til salg i en web-shop. Så vil du kunne køre ligesom en autoophugger der skaffer dele fra forskellige andre ophuggere. Altså skab et netværk af ophuggere der laver byttehandler (mod faktura selvfølgelig). Du starter med en web-shop og hvis du vil spare penge til dette - kan du jo bruge min shop u/b + sælge mine varer med en ? fortjeneste. Måske kan jeg levere brugt udstyr fra mine kunder. Det hele er på plads herfra med stregkoder, shop og kunder og "leverandører". A&B har over 28.000 relationer af tilbehør til print, fax og kopi. Der er ca 100 MB fri plads betalt og til rådighed på min shop. Min andel i dette er at jeg vil få mange flere besøg på shoppen.
 

Dette var bare et forslag og et grundlag for en konstruktiv dialog. Spørg bare.

 

Venligst, Bent, A&B


Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent.

Webshop + webserver har jeg ingen problemer med - jeg har masser at tage af i forvejen. Ellers tak for tilbudet!

Som sagt tror jeg, at jeg her i starten mest befinder mig på et - hvad skal man kalde det? - "begynder-niveau", hvor jeg laver et par færdige systemer i måneden og sælger dem.

Derudover nævner du, at jeg kunne fungere som "edb-ophugger".. Egentlig en interessant idé - den vil jeg da lege lidt videre med. For jeg har jo mange dele, som jeg ikke kan bruge i færdige maskiner (feks. hvis jeg kommer til at have en 10-15 netkort eller lignende) - så kunne man jo sælge dem enkeltvis. Så ville "edb-shopperne" også få et andet sted at gå hen og købe nyt udstyr. Interessant! Måske skulle det i virkeligheden være "edb-ophugningen" der skulle være det primære?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Barcelona
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik du svar på det hele Mattias?

Kan du ikke få en kvittering for det udstyr du modtager. Bare selv afhente det - lave en uformel kvittering og bede IT medarbejderen underskrive så du er sikker på det ikke er varme varer.

Har du meget udstyr tilovers p.t.? Såfremt du får mere brugt hardware tilovers - send da gerne liste til ab@connectit.dk - vi handler 99% engros med brugt hardware..............

Arne Bertelsen Connect IT opkøber brugt hardware/restpartier i mængder >50 stk • Vejle • Hamburg • Barcelona • ab@connectit.dk • Mobiler: +34 667 307 798 whatsapp samt +45 4033 3242/+49 173 606 8383

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)