Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i EU

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKB:

Så kontakter I Finanzamt og fortæller om problemstillingen, og beder dem hjælpe jer. Så skal de nok kontakte den pågældende virksomhed og redegøre for reglerne. Men det koster nok et beløb at få deres hjælp...

Alternativt så få et af de store revisionsfirmaer til at skrive et dokument, hvor de redegør for reglerne i EU og påviser at i driver en legal virksomhed, som ik skal betale den pågældende moms. Det koster igen et beløb, men så er sagen ude af verden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontaktede FDE for at høre hvad en refusion ville løbe op i. De fortalte mig, at det ikke er muligt at få foretaget en refusion, men at firmaet som sagt SKAL fjerne momsen. De gav mig desuden nedenstående lovtekst, som måske kan hjælpe andre, der står med samme problem:

§ 6a UStG
Innergemeinschaftliche Lieferung
   II. (Steuerbefreiungen und Steuervergütungen)

 
(1) Eine innergemeinschaftliche Lieferung (§ 4 Nr. 1 Buchstabe b) liegt vor, wenn bei einer Lieferung die folgenden Voraussetzungen erfüllt sind:

 
1.
Der Unternehmer oder der Abnehmer hat den Gegenstand der Lieferung in das übrige Gemeinschaftsgebiet befördert oder versendet;

 
2.
der Abnehmer ist

 
a)
ein Unternehmer, der den Gegenstand der Lieferung für sein Unternehmen erworben hat,

 
b)
eine juristische Person, die nicht Unternehmer ist oder die den Gegenstand der Lieferung nicht für ihr Unternehmen erworben hat, oder

 
c)
bei der Lieferung eines neuen Fahrzeugs auch jeder andere Erwerber

und

 
3.
der Erwerb des Gegenstands der Lieferung unterliegt beim Abnehmer in einem anderen Mitgliedstaat den Vorschriften der Umsatzbesteuerung.

Der Gegenstand der Lieferung kann durch Beauftragte vor der Beförderung oder Versendung in das übrige Gemeinschaftsgebiet bearbeitet oder verarbeitet worden sein.

(2) Als innergemeinschaftliche Lieferung gilt auch das einer Lieferung gleichgestellte Verbringen eines Gegenstands (§ 3 Abs. 1a).

(3) Die Voraussetzungen der Absätze 1 und 2 müssen vom Unternehmer nachgewiesen sein. Das Bundesministerium der Finanzen kann mit Zustimmung des Bundesrates durch Rechtsverordnung bestimmen, wie der Unternehmer den Nachweis zu führen hat.

(4) Hat der Unternehmer eine Lieferung als steuerfrei behandelt, obwohl die Voraussetzungen nach Absatz 1 nicht vorliegen, so ist die Lieferung gleichwohl als steuerfrei anzusehen, wenn die Inanspruchnahme der Steuerbefreiung auf unrichtigen Angaben des Abnehmers beruht und der Unternehmer die Unrichtigkeit dieser Angaben auch bei Beachtung der Sorgfalt eines ordentlichen Kaufmanns nicht erkennen konnte. In diesem Fall schuldet der Abnehmer die entgangene Steuer.

 

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du bør gøre din leverandør opmærksom på, at "reverse charge"=omvendt betalingspligt er gældende indenfor

EU.  MD art. 56 stk. 1, litra a!

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Ungarn er mit firmaregistreringsnummer forskelligt fra mit ungarske- og EU-momsnummer (HU- og så otte cifre fra mit ungarske momsnummer er mit EU momsnummer). Mit 'cvr-nummer' er udstedt af det centrale firmaregister, men mine momsnumre er udstedt af skattemyndighederne og de to væsner koordinerer ikke deres numre.

Kunne det eventuelt være fordi tyskerne ikke kan genkende dit cvr-nummer som et EU momsnummer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Søndergaard:

Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Ungarn er mit firmaregistreringsnummer forskelligt fra mit ungarske- og EU-momsnummer (HU- og så otte cifre fra mit ungarske momsnummer er mit EU momsnummer). Mit 'cvr-nummer' er udstedt af det centrale firmaregister, men mine momsnumre er udstedt af skattemyndighederne og de to væsner koordinerer ikke deres numre.

Kunne det eventuelt være fordi tyskerne ikke kan genkende dit cvr-nummer som et EU momsnummer?

Sådan er det os i Tyskland, men derfor kan man jo nemt validere et EU nummer online!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du bør gøre din leverandør opmærksom på, at "reverse charge"=omvendt betalingspligt er gældende indenfor

EU.  MD art. 56 stk. 1, litra a!

Tak for det - den henviser jeg også til.

 

Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Thomas Søndergaard:

Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Ungarn er mit firmaregistreringsnummer forskelligt fra mit ungarske- og EU-momsnummer (HU- og så otte cifre fra mit ungarske momsnummer er mit EU momsnummer). Mit 'cvr-nummer' er udstedt af det centrale firmaregister, men mine momsnumre er udstedt af skattemyndighederne og de to væsner koordinerer ikke deres numre.

Kunne det eventuelt være fordi tyskerne ikke kan genkende dit cvr-nummer som et EU momsnummer?

Sådan er det os i Tyskland, men derfor kan man jo nemt validere et EU nummer online!

Jeg tror også, at de havde nævnt det over for os, hvis det var det der var problemet. Det virker nærmere som om de ikke forstår, at de skal fjerne momsen. Nu må vi se hvad de siger, efter de har fået diverse lovtekster vist frem.

Men tak for hjælpen til jer alle!

Mads

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)