Ja, det er korrekt... Men en udgift som fx. varekøb påvirker jo ikke overskuddet, og egentlig ville jeg jo - logisk tænkt - mene at varekøb, er en udgift :-)
Og nu har jeg alt tastet ind i Summa... Så er det bøvlet at skulle taste det hele ind i fx Excel...
Vedr. den med SU'en så kan du nedbringe det overskud der indgår i beregningsgrundlaget for SU, ved at anvende virksomhedsordningen og opspare det overskud som du ikke hæver som opsparet overskud. Der betaler du en foreløbig skat på 25% og denne indkomst påvirker samtidig ikke din SU. Næste år hvor du så er færdig og derved ikke får SU mere kan du så hæve beløbet igen.
Måske skulle vi genoptage debatten: Om det er god tone at snuppe andres tråde, eller om det er bedre stil at svare på det, der bliver spurgt om, og så oprette sine egne tråde til sine egne spørgsmål/ideer/kæpheste?
Udover det så er det noget sludder. Virtksomhedsordningen er i bund og grund ikke andet end en skatteberegningsmodel hvor man opnår en beskatningsform som minder mere om en selskabsbeskatning. Mon ikke langt de fleste revisorer og bogholdere vil give mig ret i at det er betydeligt nemmere at lave en overskudsdisponering i virksomhedsordningen end at lave et årsregnskab for et selskab, og så for et SMBA hvor de fleste dårligt nok ved hvad det er for en størrelse.
Sælg da dine SMBA selskaber på et sagligt grundlag i stedet for konstant at fokuser på biting som revisorudgifter m.v. Hvis sidstnævnte er en væsentligt faktor i det samlede billede må det være fordi virksomheden ikke formår at tjene penge (eller ikke får value for money) og så er der ingen grund til at vælge en selskabsløsning.