Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkortelser i tilbud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har modtaget et tilbud på nogle varer, som skal sendes fra Hong Kong. I tilbuddet er der nogle forkortelser, som jeg er lidt usikker på betydningen af:

FOB (free on board: betyder det, at mine omkostninger til transport, forsikring mv. starter i det øjeblik varerne er om bord på skibet eller...?)

MOQ: 2000pcs (gætter på, at det betyder "mindste antal varer"...?)

Delivery: 45 days after order confirm (betyder det, at varerne sendes fra HK 45 dage efter ordreafgivelse - eller betyder det, at jeg har varerne i DK 45 dage efter ordreafgivelse?)

Payment T/T at delivery (er det betaling ved levering på skib eller ved levering i DK?)

Jeg håber, at der findes en amino derude, som kan hjælpe mig med svar.

Mvh aq.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

FOB

Er ganske rigtigt en forkortelse for free on board. Brugen af FOB  kan være prolematisk da betydningen kan variere fra land til land hvilket vil kunne få uheldihe konsekvenser i tilfælde f.eks en forsikringssag. Derfor er det vigtigt at man f.eks specificere FOB i henhold til incoterms 2000.

http://en.wikipedia.org/wiki/FOB_(shipping)

 

MOQ = mimimum order quantity  som er den mindste mængde du kan bestille.

 

Delivery: 45 days after order confirm = levering 45 dage efter ordrebekræftelse.

Udfra de sparsomme oplysninger er det ikke mulig at sige om leverandøren mener evering i HK. Spørg sælger!

 

Payment T/T

T/T betyder telegrapic transfer, på danske betyder det bare betaling via  bankoverførsel.

igen er det lidt uklart hvornår de mener der skal betales SPØRG Sælger.  forvent dog at det er ved levering af godset til rederiet.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

aquarius:

Delivery: 45 days after order confirm (betyder det, at varerne sendes fra HK 45 dage efter ordreafgivelse - eller betyder det, at jeg har varerne i DK 45 dage efter ordreafgivelse?)

Normalt betyder det at varerne afsendes 45 dage efter ordrebekræftigelsen... Det lyder som noget produktion du er igang med?

aquarius:

Payment T/T at delivery (er det betaling ved levering på skib eller ved levering i DK?)

Når folk skriver det der, og du aldrig har handlet med dem, så skal du være MEGET opmærksom. Der er ingen, som sender varer fra Østen til Europa uden garanti for pengene, og slet ik i disse tider. Den sætning skal du have uddybet, og hvis de mener når varerne er ombord på skibet, så skal du forlange et dokument fra skibet/fragtfirmaet, der bekræfter at varerne er læsset.  

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå for mange misforståelser, så skal du handle vie remburs og dette gøres i din bank.

Afhængigt af beløbets størrelse naturligvis. For kineserne hedder det L/C (Letter of Credit) og der kan så være forskellige muligheder.

L/C at sight, L/C 30 days osv osv afhængigt af hvad du kan forhandle dig frem til

Når du har betalt i henhold til den indgåede aftale, så sender de Bill of Lading til dig med kurer og så kan du via et fragtfirma få tingene udleveretm når du præsenterer dette dolument.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer alle for jeres gode input. Dejligt at blive lidt klogere.

Mvh aq.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)