Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netcafe - Skoleprojekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere på Amino.

Jeg hedder Patrick og jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg er ny på jeres forum men har fået den opfattelse at i er ret gode til at hjælpe folks med deres problemer ;)

Har kigget nogle af de gamle tråde igennem men da de fleste er fra 2006 syntes jeg de er lidt outdated.

 

Men så til sagen, jeg er gået igang med det her "iværksætter" projekt i skolen og jeg har valgt det som nok har været alle drenges drøm engang, nemlig at starte en netcafe. ;)

Havde tænkt mig at starte en mindre cafe med cirka 20 computere inde omkring København.

Til det skal jeg selvfølgelig bruge et lokale, nogle computere, hardware/software, borde/stole, tilladelser og forsikringer? hvis sådanne ting er nødvendigt.

Det jeg så vil høre om er, om i har nogle gode ideer til hvordan sådan noget kan skaffes nemmest og billigst ;) hvilket software der ville være nemmest at bruge og hvilke steder det ville være smartest at skaffe alle de spille licenser man skal bruge.

Hvis i selv har nogle Tips&Tricks ville det være meget værdsat. Hvis i har et lokale til leje ( som i vil leje fiktivt ud :p) eller kan lave nogle tilbud på inventar eller computere vil jeg også meget gerne høre om det.

 

På forhånd tak for hjælpen.

Patrick

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Nu har jeg ikke selv viden omkring dette, men hvis jeg var dig så ville jeg finde et computerforum fx edbpriser.dk, der er helt sikkert nogen som ved noget mere..

Men synes det er vigtigt at du laver en liste over hvad du skal bruge og så søger på nettet.. Så fx "gamer computer" for at finde computere der kan spille mange spil, finde ud af hvad du skal sælge i din netcafe, da mange tjener deres penge her.

 

Nu ved jeg ikke om dit projekt gør ud på at man skal tjene mange penge, men det er virkelig svært at tjene penge som netcafe ejer, da man har virkelig mange udgifter og ikke mange går på netcafe mere! Flere spiller derhjemme eller mødes privat..

 

Men held og lykke med dit projekt!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Du siger det er en skole opgave så tag det fra starten af, du hopper jo direkte i de mere operationelle ting.

 

Har du været igang med ting som markeds analyse, konkurrent analyse og mulighedsanalyse ?

Disse ting er rimelige vigtige da du skal have disse med i risk analasys før du går i gang med de andre ting.

 

Men start med som der blev sagt at hente priser, du skal jo bruge 20 spille maskiner, 1-2 servere og en regnskabs maskine til kassen.

Så skal du bruge licenser til styresystem til alle maskinerne samt en form for launcher som de fleste computer cafféer kører med. Du skal yderligere have en formodet lokale omkostninger, samt omkostninger for resten af dit inventar, borde, stole etc. Du skal også have en formodet omkostning for lagerinventar, altså drikkevarer, slik etc samt inventar til dette, køleskab og den slags.

Du skal også have forsikring samt sikre dig omkring tilladte brugstider af de erhvervslokaler du evt vil leje til dette, jeg ved ikke med hvilke tilladelser du skal indhente men ved at du skal have fx bevilling hvis du ønsker mulighed for at serverer øl til dine gæster over 18 år, dette skal forresten så også foregå under kontrol da man skal være over 18 og vise ID for at købe alkohol.

 

Men god start vil være analyserne bag ved med omkostningerne taget i betragtning.

 

Håber dette var til hjælp

 

/Mr Skinny

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå ned til den lokale netcafe og snakke med dem - fortæl dem at du laver et skoleprojekt om netcafe og prøv at hør dem omkring deres omkostninger og indtjening..

De vil måske også fortælle om hvordan de har skaffet computere, licenser osv..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)