Tak for linket Ravn, har desuden kik på denne: http://www.retssal.dk/?page=lov&include=www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL&alfa=M Jeg er klar over det er lettest at fjerne sammenligningssiden helt, men så er det også lettest ikke at være selvstændig. Kikker dog stadig på siden for at forbedre den.
Lundsby, jeg er enig i at segmenteringen af CMS markedet kan gøres på størrelsen af virksomheden, men nødvendigvis ikke behøves være sådan. Det kommer jo helt an på behovet som virksomheden har. Jeg kan let henvise til store mængder af virksomheder med masser af ansatte, som har en hjemmeside vi let kan hoste. Du tager fejl vedr. vores kundegruppe, netop fordi du deler kunders behov op i antallet af ansatte. De nævnte firmaer (Ziteman osv) har mange kunder i 0-2 fuldtidsansatte gruppen. Så det er ganske relevant for vores kunder at sammenligne med en del andre CMS løsninger i Danmark. Vores kunder kommer slet ikke fra de billigløsninger du nævner, de kommer fra flere af de veletablerede firmaer i Danmark. Vi har kunder med ansatte fra 0 til 25 p.t. De vælger WEB U pga to ting: pris og et moderne CMS der er lettere at løse deres opgaver i. Det er ikke noget jeg siger, det er vores kunder der fortæller os dette. Så for at gøre det enkelt; vores potentielle kunder er alle, uanset størrelse af virksomhed, som kan vise deres produkter på et overskueligt antal sider med de funktioner vores CMS tilbyder. Jeg kan se dit firma er dygtig til web-butikker, vi er dygtige til at lave en intuitiv CMS løsning. Kik på vores demo videoer for at se hvordan det fungere. |
Hej Claus
Segmentering på virksomhedsstørrelse er selvfølgeligt kun en tommelfinger regel, der findes helt klart tilfælde der falder uden for. Sådan er det også med kunde målgrupper, selvom ens primærer målgruppe f.eks. er virksomheder på 0-2 ansatte, så kan man sagtens havde større kunder på ens løsning. Jeg ville umiddelbart tro, at jeres primærer målgruppe er meget små virksomheder, ligesom det er for BrickSite, Wordpress etc.
Jeg har selvfølgeligt svært ved at vurdere det, for jeg kan ikke finde hverken cases eller referencer på jeres side. Men det giver selvfølgeligt også et tegn, for hvis man vil sælge til lidt større virksomheder, så er referencer alfa og omega, og alene derfor vil i sjældent blive overvejet i forhold til DynamicWeb.
Claus Mandal:Så for at gøre det enkelt; vores potentielle kunder er alle, uanset størrelse af virksomhed, som kan vise deres produkter på et overskueligt antal sider med de funktioner vores CMS tilbyder.
Det er lidt en dyr holdning at havde, det er meget vigtigt at du finder frem til din primærer målgruppe, hvor stor er hans virksomhed, hvad er hans bekymringer, hvad spiser han til morgenmad, etc. så vil dit salg komme til at gå meget bedre!
Claus Mandal:Jeg kan se dit firma er dygtig til web-butikker, vi er dygtige til at lave en intuitiv CMS løsning. Kik på vores demo videoer for at se hvordan det fungere.
Vi er faktisk også på vej ind i CMS markedet (faktisk har været der i 8 år, men ikke markedsført det aktivt), og har iøvrigt en primær-målgruppe, der ikke er så langt fra din. Vi har ikke lavet noget site for løsningen endnu, og den er heller ikke helt færdig udviklet!
Vi regner med, at key-sellingpoint bliver vores Photoshop-integration, der gør det muligt for designere og reklamebureauer, at lave komplette websites uden at skrive en linie kode. Vi er så småt begyndt at sælge på det, til en fast pris på 150 kr. pr. måned (hvilket er inkl. telefonsupport og hosting).
Her kan du se nogle at de sites der kører på vores løsning:
- http://www.lokalcsr.dk
- http://www.thecolorclub.net
- http://www.atp-pep.dk
- http://www.redcarpetsoftware.com
Som du ser, er der en større finansiel virksomhed blandt kunderne, men det betyder ikke at det er relevant for vores kunder, at se en prissammenligning imellem os, SiteCore og Sharepoint. Det tror jeg alle det, har forstand på branchen ville synes var i bedste tilfælde irrelevant og i værste tilfælde et forsøg på vildledning!