Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parfume / hårvand til Norge - skal dette så fortoldes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er Smile

Håber på lidt hjælp ang. følgende spørgsmål:

Om en erhverssælger sælger parfume / hårvand til forsendelse til en privat i Norge, skal dette så fortoldes?

Hvis ja -uanset mængde?

Både svar og evt. link til selvstudie vil glæde.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja naturligvis skal varerne fortoldes når de ankommer til Norge.  Jeg vil antage at der er en minimumsgrænse på max nogle få hundrede kroner.

Dine kunder slipper ikke for skulle at betale Norsk moms samt evt told.   Men vær opmærksom på at du kan udfører varerne fra DK uden dansk moms.

Hvilket vil sige at dine norke kunder kan købe varerne hos dig uden dansk moms.

 

Udenrigsministeriet har et kontor som hjælper med udenlanske toldregler.  Prøv at forhør dig hos dem.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Tak for dit svar med henvisning til udenrigsministeriet.

Varerne sælges efter de særlige regler for brugtmoms.

Spørgsmålet er opstået i henhold til et evt. salg af en mindre flaske samling. I nogen er flaskerne er der stadig rester af det oprindelige indhold: after shave lotion / cologne.

M.v.h.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tingfinder Kram:

Kære Ravn

Tak for dit svar med henvisning til udenrigsministeriet.

Varerne sælges efter de særlige regler for brugtmoms.

Spørgsmålet er opstået i henhold til et evt. salg af en mindre flaske samling. I nogen er flaskerne er der stadig rester af det oprindelige indhold: after shave lotion / cologne.

M.v.h.

 

 

Nu er jeg ikke helt med længere er det pafume / hårvand du sælger eller er det samler objekter ?   Det er meget vigtigt at du får  klargjort hvad det er du sælger, for toldsatsen vil være meget afhængig af det.   Jeg kunne forestille mig at Norge også har en eller anden form for pafume punkafgift.

Med hensyn til moms burde det  jo for så vidt være ligegyldigt om du bruger reglerne for brugt moms eller de almindelige moms regler, for vare der exporteres til lande udenfor EU er fritaget for dansk moms.

De norkse toldmyndigheder vil formodenlig pålægge varerne fuld norks moms og told alt afhængig af varekoden.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Det er samleobjekter -Men I nogen er flaskerne er der stadig rester af det oprindelige indhold: after shave lotion / cologne, deraf opstod mit start spørgsmål.

M.v.h.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Vil det forringe værdien hvis du tømte flaskerne for indhold ?

Iøvrigt vil det jo være en fordel for dig at sælge flaskerne uden dansk moms.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Forringelsen er ud fra den enkelte samlers synspunkt.

(0: Jeg har allerede tænkt tanken om at tømme flaskerne om de skal til Norge -men spørgsmålet er op til køber.

Jeg kunne ved søgning på nettet, desværre umiddelbart ikke finde oplysninger om emnet (fortoldning / after shave / cologne / Norge), så jeg kunne orientere mig.

M.v.h.

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej ign igen

Det vil helt klart være det letteste hvis du kun  sender tomme flasker. Så er der jo ikke længere tale om parfume / toilet vare.

 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Enig! Smile

Tak for din tid!

M.v.h.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)