Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af aktier - beskatning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer på et tidspunkt at købe nogle aktier, men vil godt vide noget mere om aktier og beskatning af aktier inden jeg springer ud i mit første aktiekøb.

1) Hvor kan jeg får en større viden om køb af aktier?

2) Hvordan køber jeg aktier? Jeg vil godt selv købe mine aktie online. Jeg har hørt, at man kan sætte en grænse på ens aktie, så de bliver solgt hvis aktien styrtdykker. Er det rigtigt? Og hvor får man en sådan ordning?

3) Aktiebeskatning - hvad skal jeg vide på dette område?

På forhånd mange tak

/Big Dreams

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Læs på div forums om aktier - Der findes en del forskellige, søg på google.

2) De fleste banker har det indbygget i deres webbank ellers kan du få adgang til det. Der er forskel i det gebyr  de tager, så det skal du være lidt ops på, hvis du skla handle mange gange. Ja den "ordning" findes og det er bare at sætte en mindst pris op, hvor dine aktier aå automatisk bliver solgt til den pris (hvis der er købere).

3) Der er lige kommet en ny aktieacancebeskatningslov, så læs den igennem. Ellers tag kontakt til en revisor eller anden, der har sat sig ind i de nye regler, men det koster.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Den nye aktielov gælder kun selskaber.

/peter

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Jeg søger lidt lidt på google. Findes det ikke noget som hedder aktieskole? Jeg synes, at jeg har hørt dette på et tidspunkt.

2) Hvilke banker har den "ordning" som jeg efterlyser?

3) Det skulle da ikke være nødvendig at kontakte en revisor, så svært kan det da ikke være. Er der en grænse for, hvor mange aktie man må købe? Hvilken pct. sats bliver en fortjeneste beskattet med? Hvis man taber på sine aktie er det vel selv samme pct. sats man kan trække tabet fra i skat? Ellers kan man vel altid kontake SKAT, de kan i hvert fald skattereglerneWink

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

big dreams:

Ellers kan man vel altid kontake SKAT, de kan i hvert fald skattereglerneWink

Ja gid det var så vel...

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ må der stå noget på skat.dk om beskatning af aktier

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på aktieavancebeskatningsloven!

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

www.penge.dk har de en aktieskole, kvaliteten af denne tør jeg ikke udtale mig om.

Du kan læse mere om skat mv. på SKATs hjemmeside, har fundet en pjece til dig som du nok kan bruge: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=1617780&vId=202359&i=5

Kort sagt skal du af gevinster op til 48.300kr betale 28% i skat, og opefter 42% (fra 2010 vil der kun være denne sats for over 48.300) (det er 42 eller 43 %, kan ikke lige huske)

Jeg bruger selv www.nordnet.dk som kan det du ønsker. Ligeledes er der ikke gebyrer pr. værdipapir og halvårlige/kvartals gebyrer, hvilket jeg synes er rigtig godt eftersom jeg ikke investerer for en masse penge(så gælder det om at holde omkostningerne nede så afkastet ikke udhules). De kører ligeledes et åbningstilbud så hvis du melder dig ind får du for 250kr aktier og kan handle til kurtagen 19kr.

På nordnet.dk kan du også oprette pension.

Jeg kan sende dig en invitation hvis du smider din mail i en besked.


Steffen Ekelund

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke  bare svare manden på det han spørger om. Som person bliver du beskattet af fortjeneste på aktier uanset ejertid og beskatningen sker som aktieindkomst. Hvad tab angår har du pt. kun fradrag for tab på unoterede aktier. Tab på børsnoterede aktier kan kun fremføres til modregning i anden fortjeneste. Der har dog i efterhånden flere år været lovforslag på vej som er blevet fremsat, udskudt m.v. hvor man vil indføre tabsfradrag på børsnoterede aktier - hvornår de vedtages vides ikke. Der er meget politik og provenu i det (Roskilde Bank m.fl.)

Der er ingen ny aktielov for selskaber men nogle lovændringer hvorefter selskaber generelt er skattepligtige af avancer og udbytter af aktier når vi taler om ejerandel på unde 10%. For ejerandele på 10% og derover er der generel skattefrihed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)