Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lej et juletræ

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det et stykke tid siden jeg selv har fældet et træ, men mener da at huske at et godt træ koster omkring 200-300 kr.. Folk er utrolig miljøbevidste og det er en god måde at få ens børn til at værdsætte træer, og at det ikke bare er noget vi smider ud..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man kunne holde det på 500 kr. så tror jeg du vil kunne få en hel del kunder.

Sådan som jeg husker det, så gav jeg cirka 150 for et Norman grantræ sidste år - Det var så fæld selv modellen.

Tror du vil kunne få mange kunder special i de større byer hvor man ikke bare lige selv kan hente træet i skoven - Måske lidt svære i det jyske

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det findes allerede i DK og man får enda lov til at beholde det...

Mvh Lars

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva med at man også kan få muligheden at få det samme træ som året forinden?

Så kan man også opbygge en fast kundekreds.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu har jeg ikke spor forstand på hverken juletræer eller miljø Wink.

Men blot lige et par tanker -

Hvordan vil et grantræ som har stået indenfor i 14 dage i en potte og placeret i en varm stue, reagere når det så skal transporteres tilbage igen og plantes? Kan det holde til det og hvordan er dets fremtidige vækstbetingelser så?

Hvis det udelukkende skal ses med miljøbrillerne på - hvad siger bundlinien så? Jeg tænker på transporten frem og tilbage til kunden (med mindre du cykler tundt med dem) - foregår vel på lastbil etc.  Og du vil jo uvilkårligt få en ekstra køretur, da du jo også skal afhente - sammenlignet med hvis man selv henter.

Jeg ser fordelen for de mennesker der bor i lejlighed og ikke har tilgang til have. Men alle andre med hus, burde jo egentlig bare hugge træet op og bruge det som kompost.

Så - jeg vil ikke skyde ide´en ned - lyder både sjov, hyggelig anderledes. Men hvis en eller anden "miljøforkæmper" sætter sig ned for at lave det nøjagtige miljøregnskab - tror du så du får det "grønne stempel"?

Men god vind med ide´en

Birger

Fra København
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med turen i skoven med familien, eller den traditionelle tur til den lokale juletræsforhandler..?? er der ikke mange familier der har tradition omkring selve det at "bringe træet hjem"??

Men ideen er ellers rigtgi fin, sig endelig til der skal hentes og bringes juletræer ud i stokøbenhavn.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Miloz:

Det vil selvfølgelig være dyrer end at købe et "normalt" træ, da man får det leveret og hentet, samt bidrager til miljøet.. Desuden skal det være muligt at købe indpakningspapir som er fra genbrug og miljøvenlige julepynt..

 

Nu er der jo bare det at levering og afhentning vel også skader miljøet, Wink

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)