Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejerlejlighed i ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er medindehaver af et ApS og vi overvejer i ApS'et at købe en ejerlejlighed. Er det lovligt hvis jeg som medindehaver af firmaet betaler den leje det koster for ApS'et at have lejligheden?

Altså er det lovligt at leje lejligheden ud til en selv?


Mvh.
Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? :)

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt leje lejligheden af ejet firma, hvis du gør det må markedsvilkår til markedsleje.. Og "Markedsleje" fastsat af SKAT, er som regel noget højere end den faktiske markedsleje. Der har næsten lige været et indlæg herinde omhandlende den samme problemstilling.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at søge herinde efter lignende, men har ikke haft heldet med mig... Hvis du kender linket, er du velkommen til at smide et link.

Hvis firmaet ejer lejligheden, er det så muligt at leje lejligheden ud til end anden person end ejer af firmaet, til priser under markedsvilkår? Altså kun at dække faktiske omkostninger til lån mv.

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af at det ikke kan betale sig at leje lejligheden i ApS'et. Søg efter "Markedsleje", så finder man de relevante indlæg!

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan ofte ikke betale sig. Lejen bliver fastsat som 6% af enten anskaffelsessummen, eller den offentlige vurdering - og det er det højeste beløb man beregner lejen udfra.

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsleje gælder kun for ejendomme der er taget i brug efter 31.12.91. Ellers skal du fastsætte lejen efter den omkostningsbestemte lejefastsættelse eller efter det lejedes værdi afhængig af hvilke bestemmelser ejendommen er omfattet af jf. boligreguleringsloven og lejeloven.

 

Her ud over der nogle skattemæssige hensyn man skal være opmærksom på.

 

Endelig skal du være opmærksom på at det er din egen kreditværdighed der er gældende ift.købet idet anpartsselskabet helt sikkert ikke vil blive godkendt af kreditforeningen medmindre at du hæfter personligt for selskabets køb af ejerlejligheden.

 

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Panduro - de regler du snakker om, er hvis han lejer ud til andre end sig selv.

 

Når man lejer til sig selv er det altid de 6% der er gældende, som enten skal betales - eller som man bliver beskattet som fri bolig af.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)