Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af digital ydelse i USA?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har efterhånden brugt en del timer på at finde svar på mit spørgsmål, men det er ikke rigtigt lykkes.

Hvis jeg f.eks køber en digital ydelse (serverhosting/webhotel) i USA og gerne vil sælge det videre i DK, hvordan er det med moms?

Skal jeg selv lægge moms til ydelsen og trække den fra igen. Derefter sælge det til kunderne til en pris + moms?

Har jeg forstået det rigtigt eller er det helt forkert?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du køber ydelsen af et amerikansk firma (altså ikke en .dk side) vil der ikke være dansk moms på. du skal bare sørge for at oplyse sælger om dit cvr nr. og så vil der ikke komme moms på.

Når du SÆLGER ydelsen/ydelser skal der dansk moms på. altså pris + 25% i moms (salgsmoms).

se her relevante pjeser fra skat:

moms af ydelser: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=55120&vId=201723

moms ved EU-varehandel: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130147&vId=202375

generelt moms: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=365119&vId=201053

 

Mvh.

Benjamin

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin.

Tak for dit svar, det var skønt en kunne komme og give en lille hjælpende hånd..

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

du skal bare sørge for at oplyse sælger om dit cvr nr. og så vil der ikke komme moms på.

Det er så ik helt rigtig... For der kommer heller ik moms på, hvis du som privatperson handler i en webshop i USA. Du betaler momsen når varerne bliver indfortoldet.

Så der skal intet oplyses ved køb af varer udenfor EU. European VAT number, gælder kun i EU, som navnet os angiver!

MVH
Billige Mont Blanc Solbriller

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:
Hvis du køber ydelsen af et amerikansk firma (altså ikke en .dk side) vil der ikke være dansk moms på. du skal bare sørge for at oplyse sælger om dit cvr nr. og så vil der ikke komme moms på.


For fuldstændighedens skyld skal det lige nævnes, at du skal beregne 25 pct. dansk moms af fakturaværdien, som du på momsangivelsen noterer i
rubrikken "Moms af varekøb mv. i udlandet".  Da su samtidig har fradrag for momsen skal beløbes medregnes under rubrikken "Købsmoms". 

Nettovirkningen er 0 kr. men hvad vi ikke for at indsamle statistisk materiale om udlandshandlen.

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Benjamin:
Hvis du køber ydelsen af et amerikansk firma (altså ikke en .dk side) vil der ikke være dansk moms på. du skal bare sørge for at oplyse sælger om dit cvr nr. og så vil der ikke komme moms på.


For fuldstændighedens skyld skal det lige nævnes, at du skal beregne 25 pct. dansk moms af fakturaværdien, som du på momsangivelsen noterer i
rubrikken "Moms af varekøb mv. i udlandet".  Da su samtidig har fradrag for momsen skal beløbes medregnes under rubrikken "Købsmoms". 

Nettovirkningen er 0 kr. men hvad vi ikke for at indsamle statistisk materiale om udlandshandlen.

Tak Henrik, det var det svar jeg søgte...

Bare lige så jeg er sikker på jeg har forstået det rigtigt. Hvis jeg f.eks køber et reseller hotel i USA, så skal jeg selv ligge 25% moms på fakturaværdien, som skal noteres i rubrikken "moms af varekøb mv. i udlandet". samtidig skal jeg notere det i "købsmoms" da jeg har fradragsret.

Dernæst kan jeg sælge det til mine kunder i dk for en pris + moms. ?

Korrekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...det er korrekt forstået!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)