Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid bruges på bogføring?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Xeniaa:

Tusind tak for alle jeres svar! Meget brugbart!

Bogholderen får vores bilag i en rodebunke, alt i et, ligefra b2c ordrer til bilag til bankudskrifter. Løn kører af sig selv, men der bliver lavet et "rigtigt" regnskab hver måned, hvor alt bliver bogført og lagt ind i regnskabsprogrammet. Vi har ingen eksport/import på vores webshop, dog kører vi to sprog og to valuta og 4 bankkonti, pga salg til udlandet osv. Måske er det her, tidsslugeren er?

Bogholderen får fast løn på 2500/mnd for at lave det.

Når det er en rodebunke så kan det sagtens tage mere tid. Og med 4 bankkonti kan det også tage noget tid. Men vil stadig ikke mene at det tager 3-4 dage.

Men på den anden side. Hvis der er en fast aftale om 2500 pr måned, så er det ca. 10 timer, hvilket vil sige 2 dage. Og 2500 om måneden er jo ikke meget ud af en omsætning på 200.000, i forhold til at slippe for at lave det selv.

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Xeniaa:

Bogholderen får fast løn på 2500/mnd for at lave det.

Hvis bogholderen får fast løn, er det vel principielt ligegyldigt, hvor lang tid det tager. Uden at kende bogholderpriser, kan man helt sikkert ikke købe 3-4 hele dage for 2500. 2500 er vel nærmere noget i retning af ti timers løn eller mindre.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zenia

Vi betalte for hele 2008 17.000 kr. eks. moms til vores revisor for regnskabsassistance dvs. bogføring, periodebalance, afstemning af bank, udregning af momsafregning og udarbejdelse af årsregnskab samt diverse møder og tlf. samtaler i forbindelse med rådgivning om køb af nye firmabiler, afskrivninger, evt. selvskabsdannelse, skat , kreditforeningslån, pensionsopsparinger mv..

Vi havde 539 bilag i 2008. dvs. i snit 45 bilag pr. måned. Dertil kommer diverse bankoverførsler, gebyrer og PBS overførsler mv.. som vi har en del af. Omsætningen var 4,8 mill. eks. moms. Vi er en enkeltmandsvirksomhed. Vi laver kassekladderne i Exel og sender dem til revisoren. Dette gør vi hver 3. måned. Til daglig lægger jeg blot bilagene i et plasticchartek. Det tager ca. 2 timer pr. måned at sætte bilagene i mappe i datoorden, anføre bilagsnr. og indtaste kassekladden samt afstemme banken. Dette hjælper min voksne datter med, så jeg læser op og hun taster. Så er jeg sikker på, at den rigtigte tekst kommer på til revisoren og vi hygger os med den ellers træls opgave.

I 2007 betalte vi 17.700. Det år havde vi 1483 bilag dvs i snit 123 bilag pr. md. + diverse bankoverførsler. Omsætningen var 4,3 mill. eks moms

I 2006 betalte vi kr. 13.400 eks moms. Det år havde vi 437 bilag dvs. 37 bilag pr. md. + diverse bankoverførsler. Omsætningen var dengang kun 1,5 mill. så da var revisorudgiften jo en noget større omkostning rent % mæssigt. så jeg kan godt forstå, hvis du synes det er en stor post i regnskabet indtil din forretning er vokset.

Jeg er ikke klar over hvor mange timer revisoren bruger, men som du kan se varierer udgiften i forhold til, hvor meget vi har brugt dem til rådgivning pr. tlf., møder og mails. Vi kan nok få det billigere, men har stor tillid til revisoren som er en personlig ven og er god til at forklare regnskaber og regler, hvilket er en afgørende faktor for os. Og så er det rart at kunne bruge vores fokus på det vi er gode til nemlig at tilbyde konsulentydelser, så vi ikke skal bruge energi på bogholderi mv. eller at have styr på alle reglerne. Det har især været en fordel, når Skat beder om uddybning af detaljer vedr. posteringerne, at vi kan overlade det til revisoren.

Håber du kan bruge disse informationer som sammenligningsgrundlag. Held og lykke med din beslutning om evt. skift af bogholder og fortsat held og lykke med udviklingen af din forretning. De varmeste hilsener Elsebeth FoghSmile

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du som du selv skriver kommer med "en stor rodet bunke" Wink - og bogholderen ydermere er på fast løn - i det aktuelle tilfælde 2.500,00 pr. måned, finder jeg det helt ok.

Jeg har mellem 50 og 100 bilag, afstemmer selv og indsætter billagene pænt i numereret orden.

For revisorens arbejde med moms etc. betaler jeg fast 1.500 pr. gang. Men her er der nok også et par timers mindre arbejde end med din "bunke"Wink. Så vel egentlig meget fair. Hvis du vel spare penge, kan du jo høre din revisor, om der er noget du selv kan gøre for at vedkommende kan lave det billigere.Big Smile

Birger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Xeniaa:
Vi har ingen eksport/import på vores webshop, dog kører vi to sprog og to valuta og 4 bankkonti, pga salg til udlandet osv. Måske er det her, tidsslugeren er?

Er det virkeligt nødvendigt med hele 4 bankkonti ? HVorfor ikke bare nøjes med en DKK og evt. en EUR konto.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidsforbruget på 3-4 dage lyder umiddlebart af meget.  Prisen derimod er ikke specielt høj.  Det svarer til ca 6 timers arbejde hvis jeg skulle gøre dette.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)