Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale moms her? - Please help

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har et gammelt møbel jeg købte sidste år som en kammerat nu har tilbudt en stor sum penge for, langt flere end jeg oprindelig gav for det. Men vi er kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal betale moms af det han vil betale selvom det er mellem to privatpersoner og ikke ind over firmaer mv.

 

Hvad gør jeg her? Er beløbet skattefrit da det er et møbel jeg har købt privat eller skal jeg også betale skat her?

Håber nogen kan hjælpe mig

 

NIL

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms skal du ihvertfald ikke betale. Omkring skat, så vil jeg ikke tro det, da det jo er et engangskøb, det var noget andet hvis det var fast handler. 

Men ret mig hvis jeg tager fejl.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Oki tak for det. Er der nogen der kan bekræfte dette?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

Oki tak for det. Er der nogen der kan bekræfte dette?

Ja  Det svarer til praksis under forudsætning af at du ikke driver erhverv inden for det område.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge du ikke driver handel med møbler og gør dette ofte er det helt ok. Så tillykke med dit fine køb og ikke mindst salg.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Sålænge du kan godtgøre at det ikke er købt med videresalg for øje (spekulation/næring) er det skattefrit. At du muligvis dengang du køber det tænker at det kan være at det stiger i værdi gør det ikke til spekulation/næring.

Taler vi om et større anseeligt beløb bør I fælde det ned på papir og overføre betalingen via bank så man senere kan godtgøre det hvis Skat spørger hvor du har fået (tjent) dine penge henne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)