Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ansætte jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte mit eget firma op. Og skal i den sammenhæng ansætte en programmør.

Jeg er selv spejlblank og kender hverken til det en eller det andet. Er det muligt at ansætte en programmør uden overhovedet at have kendskab til det?

Og hvis det ikke er det. Hvordan/hvor for jeg så den nødvendige viden?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lang tid du skal bruge programmøren eller bare et projekt?

Har du specifikationer over hvad dit projekt kræver?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen til at tage fat i mig, så vil jeg gerne lytte på din ide og komme med et par forslag til hvordan du kan løse det. Du kan fange mig på mmc@specialhosting.dk el. 41 28 28 08

Der er mange muligheder ... for mange til at jeg gider nævne alle dem du ikke har noget at bruge til ;)

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da ansat nogle stykker efterhånden - lige fra servicemedarbejder til sælger og it-folk - så du er velkommen til at kontakte mig, så vil jeg gerne bistå dig med ansættelse.

Det ER muligt at ansætte folk uden specifik viden omkring området - det bliver nok et større problem efter ansættelsen at tjekke produktiviteten da det kan være svært at vide om en opgave burde tage 10 eller 100 timer.

/Per

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Per B. Lauridsen:
Det ER muligt at ansætte folk uden specifik viden omkring området - det bliver nok et større problem efter ansættelsen at tjekke produktiviteten da det kan være svært at vide om en opgave burde tage 10 eller 100 timer.

+ det faktum, at du overhovedet ikke har en anelse om hvorvidt det du får leveret er et ordentligt produkt. Det kunne evt. være en hjemmeside, hvor sikkerheden slet ikke er eksisterende eller et lagersystem/kundesystem/whatever, som efterfølgende er umuligt at opgradere....

Så snart det drejer sig om lidt større løsninger, så skal man godtnok have meget tillid til en person for at ansætte denne som programmør uden selv at have en anelse om hvad der foregår. Hertil vil jeg anbefale måske at bruge et par timer med en som Mikkel Mikjær, der ved hvad han taler om.

Også set ud fra det synspunkt, at en person jo sagtens kan overse noget. Derfor er det vel altid rarere at have et par ekstra øjne på (selvom det koster lidt ekstra).

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, selvfølgelig kan det det :-) Det er der masser der gør til daglig - og nogen tager sig endda godt betalt for det ;-)

 

Der er et par gode retningslinjer som du kan følge, for at gøre det lidt nemmere for dig selv.

  • Lav en god stillingsbeskrivelse hvor du tydeligt får alle opgaver med, som vedkommende skal udføre
  • Opsæt nogle krav som vedkommende skal opfylde for at blive en succes i jobbet
  • Snak med folk du kender eller her på amino, som kan sige lidt om hvilke kvalifikationer han minimum skal have

Når du så begynder at få ansøgninger ind (eller hvordan du nu gør det), så:

  • Forbered dig godt til samtalen
  • Overvej om det at teste vedkommende kan være en god ide
  • Og måske vigtigst: Lav referencetjek. Reference er nok den bedste måde at få et indblik i en ny mulig medarbejder. Så det vil jeg helt sikkert anbefale - især når du ikke har så meget erfaring med rekrutteringsområdet.

Håber du kan bruge ovenstående.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)