Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af kursusdage - hvad er lettest at sælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del kursister på mit diplomkursus, som kommer fra Jylland - med fly eller tog. De skal tidligt op for at være her på Frederiksberg kl. 9.00. Og jeg har også nogle henvendelser fra kursister, som gerne vil deltage men ikke kan overskue at skulle 23 dage til København.

Blandt adndet af hensyn til disse, vil jeg fra april næste år udbyde Diplomkursus for Bogholdere som "Blended learning". Det vil i dette tilfælde sige, at vi kombinerer fjernundervisning med i alt 4 x 2 dage i København, så kursisterne skal rejse fire gange og have en overnatning herovre hver gang.

Spørgsmålet er så: Skal det foregå i weekends? Eller måske fredag-lørdag (så der kun mistes en arbejdsdag og man stadig har søndagen fri)? Eller skal man tage to hverdage ud af kalenderen?

Jeg forestiller mig, at hvis der går lidt weekend med i regnestykket, vil visse arbejdsgivere måske være mere tilbøjelige til at betale kursusprisen. Men vil man - vil du - gå på kursus en hel weekend?

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For mit eget vedkommende er jeg stor tilhænger af weekendkurser - det er SÅ meget lettere at få passet ind i en travl arbejdsuge.

Jeg havde fornøjelsen af at deltage i "Mesteruddannelsen" på TEC Frederiksberg for et års tid siden; den bestod af en række weekender (6 så vidt jeg husker) med en weekends pause imellem hver så der trods alt var tid til at få vejret ind imellem.

På kurset var der generel konsensus om at det kun var muligt at deltage netop fordi det blev afholdt i weekenden.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Tak - jeg tror også, at jeg går efter en "ren" weekendløsning. Det bliver tre weekender + eksamen, og så masser af individuel undervisning, opgaver og lidt forskelligt imellem hver weekend. Nu skal jeg bare lige have underviserne til at synes, at det er en fantastisk idé også at arbejde i weekends :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)