Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Geniale idéer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..
Jeg er studerende på HHX og har faget innovation, som er et fag, hvor man lærer at blive selvstændig..

Jeg har et par super gode idéer med kæmpe potentiale - men hvordan skal jeg få dem finansieret og hvordan kommer man videre?

BARE GIV EN KORT KOMMENTAR - SÅ ER JEG GLAD! Smile

 

PS: med mit fag innovation har jeg optrådt med min virksomhed i flere iværksætter konkurrencer og er blevet nummer 7 ud af 1000 virksomheder i DK. (konkurrence: Young Enterprice - forløb af 1 år)

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en forretningsplan ellers får du det ikke finansieret, medmindre du kender nogen vil hjælpe dig.. Men søg lidt på nettet om hvordan du laver en forretningsplan..

Altid en ny ide!

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Nu ved jeg ikke hvor meget du har forberedt i forbindelse med dit projekt, men rigtig mange aminoer forsøger igennem dette forum at finde en investor til deres ide/forretning eller lignende, men desværre indeholder deres indledning meget sparsom information, hvilket giver et begrænset resultat efter min bedste overbevisning.

Derfor håber jeg, at denne tråd kan rede lidt bod på dette, i nedenstående har jeg beskrevet nogle generelle emner, som en sådan type indlæg burde indeholde, Hvis du ønsker mere konkret sparring er du velkommen til at besøge min hjemmeside og læse lidt nærmere.

•    Kortfattet profil og baggrund (evt.  under ens profil)
•    Idegrundlag (afhængig af hvor ”hemmeligt” det skal være)
•    Markedsanalyse

"Foreløbig" forretningsplan: http://www.startvaekst.dk/forretningsplan
Disse kan være mere eller mindre omfattende, men hvis ikke den indeholder nedenstående emner skal disse tilføjes

•    Profil af ønsket investor(e)
•    Exit strategi for denne eller /disse
•    Budget
•    Etableringsbudget
•    Budget for afkast
•    Udvikling / fremtid
•    ”Indehaver” bidrag/investering
•    ”Indehaver(e)” indsats fuldtid/deltid
•    Holdet / netværket

Selvfølgelig er det ikke muligt at beskrive alt dette i en tråd, men skal kunne leveres via mail e.l. og bør understeges at disse er lavet. Ydermere er det vigtig for personen der ønsker investorer at gøre op mig selv, hvorvidt det er en investorer eller partner man vil have, begge kan have sine fordele og ulemper.

Generelt er de mange der er utrolig hemmelighedsfulde, hvilket selvfølgelig kan have sin berettigelse, men også være en større ulempe for de fleste, da der desværre findes et utal af koncepter der aldrig ser dagens lys af denne årsag - så vær ikke bange for at dele dine ideer med andre, der er stadig utrolig langt fra tanke til handling ved de fleste mennesker.

Keep Swinging

Kim Kampp

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Kim giver dig nogle rigtige gode kommentarer. Læs også hans blogindlæg - det giver dig nogle rigtig gode informationer til at skabe interesse fra investorer.

Kontakt os med detaljerede oplysninger på InvestorKapital.dk, hvorefter vi vil vurdere om det er noget vi kan skaffe kapital til. Altså medmindre du har fundet en anden løsning siden du skrev indlægget.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)