Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk trafik fra Adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Findes der noget statistik på hvor stor mængden af falsk Adwords trafik er?

På søgninger tænker jeg på konkurrenter der klikker og på indholdsnetværket samt søgepartnere, tænker jeg på både konkurrenter samt dem der har økonomisk interesse i at der bliver klikket på annoncerne.

Som lidt bonusinfo, kunne jeg også godt tænke mig at vide om konverteringen er lige så god med annoncer på iPhones og andre mobil enheder.

//Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med her. Kan nemlig se på vores sporingsliste, at der kommer klik fra vores Adwords-kampagne, men besøget står opgivet til 00.00.00. Det kan da vel kun være folk der er interesseret i at vi bruger en masse penge på noget vi ikke får gavn af overhovedet..

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nicolaj

Det du snakker om hedder "click fraud" eller "ugyldige kliks" som netop går ud på du får en masse falske kliks som du kommer til at betale for. Men Google har udviklet nogle sporingsteknikker der gør de kan frasortere de falske kliks du får.

Google går ind og kigger på den IP adresse som klikket kommer fra, kigger på tidspunkterne for de forskellige kliks, og andre klikmønstre der kan konkludere - at her er der tale om et falsk klik. Google overvåger altid disse falske links, og har du betalt for et falsk klik, som Google senere hen finder ud af var falsk - betaler de pengene tilbage (siger de ihvertfald).

Håber det kunne bruges som svar Yes

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det siger de Big Smile

Der er ingen tvivl om at langt de fleste har falske klik på deres annoncer dagligt, spørgsmålet er så hvor stor en procentdel det drejer sig om. Det kan godt være at Google betaler pengene tilbage, men det hjælper jo ikke i den daglige statistik.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg det bliver meget svært for dig at finde den slags data. Men hvad vil du også bruge den til?

Det vigtige er få tracket ens keywords fra AdWords og se på om man tjener penge på de enkelte keywords eller ej. Hvis jeg betaler 1 Kr. for et klik og tjener 2 Kr. gør det mig ingen ting om der er falske klik imellem eller ej. Jeg har jo heller ingen mulighed for at gøre noget ved det - så det bekymre jeg mig aldrig om.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Jeg tvivler på at der nogle idag, som gider at sidde og finde ud af, hvornår Google tæller det som et falsk klik, og hvornår de tæller det som et rigtigt. Og herefter begynde at trykke løs med x antal min. mellemrum. Medmindre man kender en kinamand der gerne vil sidde og gøre det hele dagen, på dine mange tusinde søgeord. Og mon ikke Google hurtig lugter lunten, hvis en person har siddet og klikket 10 dage og 10 nætter fra samme IP adresse etc.

Men derfor skal man jo ikke bare lade som ingenting, men jeg tror ikke længere det er det store problem, som det var i "gamle" dage.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)