Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import moms fejlberegning fra Skat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i at man selvfølgelig ikke skal arbejde med proformafaktura og faktura med forskellige beløb på, det er jo direkte svindel.

Men hvis ellers der i ovenstående tilfælde er brugt den korrekte told kode, og tolden derfor er 0, så mener jeg også at man bare skal bruge det som i første gang er opgivet. Fordi der er tale om et relativt lille beløb, og fordi momsen alligevel er neutral til sidst.

mvh

Peter

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund kommer det ud på et, jeg kunne også rette beløbet (importmomsen), og udligne det med et højere beløb (købsmomsen) og så få et "0"

I begge tilfælde ender det med et "0"

Jeg kan se problemet hvis der skulle beregnes told af varen, så er told grundlaget jo helt forkert!

Men det er heldigvis ikke aktuelt i mit tilfælde.

Men hvad gør man så Peter hvis der ikke er beregnet korrekt told af varen?

 

/Mivm

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn...så vidt jeg ved, er det fuld ud lovligt...hvad kineserne gør.........det har intet med min holdning at gøre.

Proforma invoice bliver brugt til indfortoldning mv.

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Man beder TNT, eller hvem der nu indfortolder (du kan også selv gøre det), om at lave rettelsesangivelse ud fra din faktura....

Så bruger du det beløb som du har fået omlyst fra SKAT til din moms denne gang, og næste gang du skal lave moms, er rettelsen med på den opgørelse du får fra SKAT. Så beløbet bliver altså først rigtig næste gang du skal lave moms.

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

att Peter-Revisor

Ja, proforma invoice bliver brugt til indfortoldning, da den rigtig faktura sikkert ikke er lavet i afsendings øjeblikket, men det er da stadig virksomhedens ansvar at du betaler moms/told af det korrekte beløb. Altså må man lave en rettelsesangivelse.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)