Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import af antikke våben

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en virksomhed som importerer blankvåben fra primært Japan, Kina og USA.
Det har jeg haft en del problemer med efterhånden da stort set alle fragtfirmaer ikke vil transportere våben (selv ikke 400 år gamle klinger med meget tvivlsom anvendelse som våben).
Vores egen PostDanmark har af flere omgange returneret mine ejendomme tilbage til sælger uden at lade mig vide, hvad de havde foretaget sig.

Men min udfordring er nu, hvordan jeg skal etablere en plausibel importstrategi for fremtidige våben.
Jeg er i besiddelse af stort set alle tilladelser der har noget med våben at gøre; besidde, erhverve, importere og sælge.

Har nogen enten erfaringer med denne problematiske del af importerhvervet - eller har nogen lignende problemer eller en idé til, hvordan vi importører ikke standses af en misforstået våbenlov?

På forhånd tak ;)

Butch

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det burde være muligt at finde en speditør, for da der jo er andre der importere våben til landet f.eks jagt geværre /pistoler osv.

Mange af kurer firmaer samt Post Danmark tillader ikke transport af våben uden en special aftale.  Hvorfor tager du ikke en snak med nogle af kurerfirmaerne så I kan finde en løsning på dit problem?

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har også specielle ting som vi transporterer , idet vi tit sender farligt gods som er batterier til vores udstyr.

Der har vi så lavet forskellige aftaler med diverse kurrerfirmaer som, mod et ekstra gebyr, transporterer vores batterier som kræver speciel håndtering understransporten

hilsen

www.maritim-elektronik.dk

 

 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for de udemærkede råd. Det jeg desværre løber ind i er de forholdsvis høje fragtomkostninger i forh. t. de små forsendelser fra sælgere overalt i verden. Fragtfirmaerne bryder sig ikke så meget om små pakker og derfor modsvarer udgifterne fra f.eks. agenten i Japan ikke forsendelsens ringe størrelse.

Jeg tænkte på, om det ville være muligt at modtage via et andet EU-land, der ikke havde de stride PostDanmark til at bestemme hvad fredelige folk måtte importere af fuldt lovlige genstande?

Ved nogen mon noget om det?

Hilsner

B

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Butch:

Hej

Tak for de udemærkede råd. Det jeg desværre løber ind i er de forholdsvis høje fragtomkostninger i forh. t. de små forsendelser fra sælgere overalt i verden. Fragtfirmaerne bryder sig ikke så meget om små pakker og derfor modsvarer udgifterne fra f.eks. agenten i Japan ikke forsendelsens ringe størrelse.

Har du en del forsendlser pr. år (jo flerer jo bedre) vil du normalt kunne få en ret fornuftigt pris hos div. kurerselskaber, men det kræver naturligvis at du laver en aftale med dem, og at de er villige til at modtage våben.

Hvor mange pakke har du pr. år fordelt på import og eksport pakker?

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)