Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Planen som aldrig holder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen! vi har nu i rudefix siden opstart lavet en plan med mål og delmål, vi har været ret gode til at arbejde for realisering af dem og mange er nået måske sent men bedre sent end aldrig (den kan man slå plat på hehe) anyway grunden til at vi ikke har nået vores mål er nok virkeligheden ikke altid er indrettet efter ens egen plan! jeg troede nu vi havde taget meget hensyn til virkeligeheden og til de problematikker som uventet kunne opstå! jeg vil da også tage på mig et jeg selv mener at være ret "jordnær" i min planlægning da jeg nu har planlagt for andre og mig selv og arbejdet med mennesker i 10 år! 

Jeg går til tider og skal nå en masse, men laver kun tingene halvt, da jeg bliver bremset af alt muligt. Så som venter på svar fra anden part, lange leveringstider, for mange valg muligheder hehe, manglende viden om realisering af opgaven (har brugt amino flittigt), omprioriteringer og lign. 

jeg er blevet meget bedre til at betale mig fra det!

jeg er blevet bedre til at være tålmodig!

jeg er blevet bedre til at sætte realistisk tidsperspektiv!

Jeg har nu et spørgsmål! hvad gør i når i skal planlægge og virkeligheden ikke helt vil som i vil?

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Min svigerfar sagde i sin tale ved vores bryllup, at livet er en rejse. Man kan godt have et kort med på rejsen, men man vil helt sikkert komme ud i situationer, hvor kortet ikke stemmer med virkeligheden. "I de tilfælde er det virkeligheden, der gælder!" sagde han.

Jeg har sjældent lavet et projekt, som gik 100% efter den oprindelige plan. Det skyldes af og til uforudsete forhindringer, men også ofte, at man har lært noget uventet undervejs i forløbet, som man så vælger at implementere.

Helt konkret laver jeg altid tre budgetter, når jeg planlægger et større projekt. Jeg starter med det realistiske budget baseret på så mange kendte tal som muligt og alle de forudsigelige forhindringer. Dernæst laver jeg et opskruet budget - hvor dyrt kan det blive, hvis vi vælger guld-løsninger hele vejen og betaler os fra alt? Til slut laver jeg et smertegrænsebudget - hvor dårlig en finansiering kan vi nøjes med, hvis vi fortsat skal løse opgaven.
Disse tre budgetter viser til sammen det spænd som et givet projekt kan leve indenfor. Jeg sigter selvfølgelig efter at få projektet finansieret til guld-budgettet, men ved stadig hvornår jeg skal erkende, at projektet må dø.

Læs meget mere om alt dette på www.projekthæftet.dk, hvor jeg gennemgår alle projektets faser.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)