Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer brugt i udstilling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... endnu et spørgsmål herfra.

Nogen af mine varer har jeg pakket ud og samlet for at udstille og vise kunderne ordentlig. Hvordan skal jeg forholde mig til disse ting - skal de bogføres væk på en måde? De skal vel ikke med som en del af mit varelager tænker jeg - eller er det bedst sådan indtil man finder ud af om det skal sælges evt. bare til billigere penge eller om det skal kasseres?

Hilsen Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du ved næsten selv bedst hvor meget varen er værdiforringet eller ?

masse ting sælges jo som udstillingsmodeller, og alt efter slid - fra lille til stor rabat.

mvh

jesper

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

du ved næsten selv bedst hvor meget varen er værdiforringet eller ?

masse ting sælges jo som udstillingsmodeller, og alt efter slid - fra lille til stor rabat.

mvh

jesper

 

Ja det var lidt det jeg tænkte, at det reelt vel ligeså godt kan blive stående som varelageret og så hvis det til sin tid skal sælges så må jeg gøre noget ved det til den tid. For jeg har da flere gange været udefor at måtte sælge en udstillingsvare, og det alligevel ikke har fejlet noget. Men tænkte der måske var nogen grundregler :-) Men tak for hurtigt svar.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe at varen kan sælges til over din indkøbspris, så vil jeg antage at det er en del af varelageret. Det er også det nemmeste.
Hvis varerne har tabt en stor del af værdien, så kan værdien nedskrives. Hvis det er dyre varer kan det have en reel betydning, men er det udstillingsvarer for få tusinde kroner, vil man normalt ikke gøre det store ud af det.

Hvis varen derimod er usælgelig, eksempelvis hvis du sælger tapeter, og derfor har klippet og klistret i nogle ruller, så skal det bogføres som forbrug i virksomheden (jeg tør ikke bevæge mig ud i hvordan dette gøres korrekt)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Teoretisk set er de overgået til at være anlægsaktiver men i og med at du driver næring med samme typer aktiver har det ingen praktisk betydning

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)