Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina (byggemarkeder/varehuse)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at undersøge muligheden for at importere et produkt fra Kina – og ikke mindst regne på, om det er rentabelt. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe med.

  1. Hvor mange produkter, kan jeg have ombord i en container? Produktet måler: 33,66 cm X 13,34cm X 87,63 cm og vejer 2 kg
  2. Hvad koster det at fragte en container fra Shanghai til KBH (FOB)?
  3. Jeg skal have fragtet produktet videre til et lager i københavnsområdet. Skal jeg bruge samme shippingoperatør?
  4. Hvem skal jeg bruge til at fragte produkterne?
  5. Er der nogen, der har erfaringer med at handle med byggemarkeder (Silvan, XL osv.) og varehuse (Føtex, Bilka)? Hvilke krav stiller de? Hvordan kan jeg bedst forberede mig til et salgsmøde?

På forhånd tak!

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristobal,

En standard 20' container har de indvendige mål: L5,9xW2,35xH2,392m. og en 40': L12,036xW2,35xH2.392m.

Ang. fragt pris, prøv at tage kontakt til Prime Cargo i Kolding, de har flere kontorer i Kina.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for dit hurtige svar.

Jeg er stadig i tvivl om, hvor mange produkter, der kan være i hver containerstørrelse?

Hvor højt må en palle pakkes? Kan der være to lag osv?

Jeg kontakter et par speditører og hører...

Mvh.

Kristo

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristo,

Det var så lidt.
Mister du selv modet på projektet, kan du bare kontakte mig privat, da jeg netop beskæftiger mig med handel fra Asien.

Mvh.
Kasper

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh ja, jg glemte.

Normalt pakker jeg containere i to pallelag. dvs. at hver enkelt pallehøjde totalt må være 1,1m. da der skal være lidt luft til at få dem ud af containeren igen. Pakker du kun i et lag, kan du jo bare bakke dem til 5cm under loftshøjde.
I Kina bruges der ikke paller i Euro mål ret mange steder og du kan få dem til at lave den størrelse der passer bedst med varer/container.

Mvh.
Kasper

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristobal,

jeg vil anbefale det udmærkede værktøj jeg har linket til nedenunder. Her kan du lege lidt med dimensioner på godset, vægt og containertyper...

Hvis pallerne lastes helt tæt og godset ikke hænger ud over kanten på pallen, kan du laste hhv 25 og 11 paller i en 40' og 20' container. Vægtmæssigt er de samme tal for hvv 20'40' 27.7 og 26.6 tns for nyere containere. Hér skal du dog være opmærksom på, at der er nogle vægtbegrænsninger for kørsel med containere man skal være opmærksom på.

Når det er småpakker der er på en palle, så afhænger højden jo helt og aldeles af hvor godt godset pakkes fast med folie, spændebånd, hjørneafstivning og lignende. Gøres dette ordentligt, burde der ikke være nogle problemer i at pakke en palle i op til to meters højde.

Om du kan stakke pallerne, afhænger jo også af hvilken type gods der er tale om, samt hvor stabile de kasser godset er pakket er.

Specielt med containere fra Asien, er det ikke unormalt at godset er håndlastet direkte i containeren UDEN paller. Dette skal du være opmærksom på ved tømning.

Du er også velkommen til at kontakte mig direkte på aag[at]danbor.dk

http://www.searates.com/reference/stuffing/cargo/type/

 

 

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

kristobal:

 

Jeg er stadig i tvivl om, hvor mange produkter, der kan være i hver containerstørrelse?

Hvor højt må en palle pakkes? Kan der være to lag osv?

Den leverandør / Producent vil normalt vide nøjagtigt om mange stk der vil kunne være i en container.

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)