Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering til APS + et bonus spørgsmål :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer..

Jeg har efterhånden været arbejdsløs noget tid. Så jeg har besluttet mig for at læse så meget jeg kan og dygtiggøre mig inden for mit felt som er regnskab.

Det første spørgsmål er:

Hvis jeg har haft en virksomhed i noget tid og kørt det som en Enkeltmands virksomhed. Jeg har i eksemplet tjent 60.000 om måneden og 8 måneder inde vil jeg gerne lave det om til et Aps. På min bundlinje har jeg et resultat på 200.000. Skal jeg betale skat af de penge før jeg kan lave til Aps eller kan jeg gøre det før skat?

Det andet spørgsmål:

Jeg er 16 år gammel og har de sidste 6 måneder beskæftiget mig med affilliate markedsføring. Jeg er ret god til det og min side generere et overskud på 10.000 om måneden.. efter de 6 måneder har jeg tjent mere en 50.000 men er under 18 så jeg kan ikke blive momset. Hvad gør man så? (I eksemplet har jeg fundet partnere som ikke kræver man er momsregistreret)

Skriv endelig hvis mine eksempler ikke er gode nok.

Ha det bedst!

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Benjamin

Tak for linket, det virker mig noget uoverskueligt.. så hvis jeg kommer i den situation vil jeg nok inddrage en professionel :)

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt. Du skal jo beskattes af den løbende indtjening men via virksomhedsordningen kan du nøjes med 25% foreløbig skat af overskuddet. Den udskudte skat som herved fremkommer flyttes over på de anparter som du får i selskabet ved omdannelsen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Du har naturligvis ret. mit svar ovenfor blev vist lidt kort og indforstået, hvad jeg mente var at man kan udskyde resten af skattebetalingen. altså delen fra 25% og op til hvad man normalt ville betale som privat person.

men kan godt se at det ikke var hvad jeg fik skrevet.

 

Mvh.

Benjamin

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

steffenhvid:

Det andet spørgsmål:

Jeg er 16 år gammel og har de sidste 6 måneder beskæftiget mig med affilliate markedsføring. Jeg er ret god til det og min side generere et overskud på 10.000 om måneden.. efter de 6 måneder har jeg tjent mere en 50.000 men er under 18 så jeg kan ikke blive momset. Hvad gør man så? (I eksemplet har jeg fundet partnere som ikke kræver man er momsregistreret)

Skriv endelig hvis mine eksempler ikke er gode nok.

Ha det bedst!

Hej Steffen.

Du lyder som en som mig, du må meget gerne tilføje mig til msn, så kan vi jo skrive lidt, hvis du har lyst. Casperblom@live.dk :)

Jeg har selv stået i samme problemstilling, og fik dengang af vide at det var mit problem. At man så måtte stoppe med at tjene penge. Hvis SKAT kommer, så er det dit problem, men du kan jo evt. prøve at skrive til SKAT hvad du skal gøre.

Jeg har selv valgt at starte Aps selskab pr. 1/1-2010, hvor kravet bliver sat ned til 80.000 kr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)