Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - er det korrekt det jeg gør?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere

Jeg har en enkelmandsvirksomhed. Da jeg er studerende, er det ikke særlig meget arbejde jeg udfører - jeg har således et årligt overskud på ca. 20.000kr. Jeg har fået flere kunder på det seneste, og jeg forventer at komme op på omkring 60.000-70.000kr. Da det er ikke særlig meget jeg tjener, ønsker jeg så vidt muligt at undgå udgifter til revisor/bogfører, hvorfor jeg ikke har nogen tilknyttet. På det seneste er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg gør tingene korrekt.

Jeg laver mine fakturaer i excel. Fakturaerne skulle gerne indeholde alt påkrævet - såsom faktura nr., mit cvr, adresse o.lign.. Jeg indberetter den samlede moms hvert kvartal, og skriver indtjeningen på selvangivelsen årligt. Der er ikke noget her jeg mangler vel? Jeg betaler hverken pension eller forsikring - er det lovligt?

Hvad må jeg trække fra i skat? Jeg laver informationssøgning og skriver artikler. Kan jeg f.eks. trække printerblæk fra? Eller mobiltelefon? Og hvordan gør jeg?

Skal jeg udarbejde et årsregnskab?

Ved i om der er mulighed for at få gratis rådgivning til firmaer under opstart? Eller kender i nogen der kan hjælpe med det, som ikke koster det hvide ud af øjnene?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Blæk mv. kan du trække fra/Mobiltelefon evt. forholdsmæssigt!

Ja...du skal lave et årsregnskab.

Prøv hos dit erhvervscener!

Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det skal jeg prøve. Tak for det hurtige svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)