Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvorledes (har samlet mine spørgsmål)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt over nogen ting og har denne søndag tænkt mig jeg skulle få løst det, dog kan jeg ikke finde svar på følgende spørgsmål:

Kan man være 'ansat' to steder? Har nemlig udskrevet fakturas for de 49999 som man nu må uden CVR.
Er derefter blevet juridisk set ansat. Men hvad gør jeg hvis jeg har et lille arbejde ved siden af det jeg laver, dog tjener jeg kun 10 - 15k om måneden på det. Kan man have to jobs?

Er de 50k man må lave pr. 365 dag eller pr. kalender år? (snart 2010 Big Smile)

Og lidt spøj til side, da jeg sad og læste gamle tråde igennem om emnet og der blev flere gange nævnt at personer under 18 år om ingen omstændigheder må skylde penge væk. Det gør man jo i og med man skylder penge til skat nu? Smile

Og sidst men ikke mindst nærmer det sig hvor jeg forhåbentlig kan få mit eget firma.

De bedste hilsner, Simon. Left Hug

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Trækker den lige op igen.

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ang. dit første sp. Ja, du må være ansat lige så mange steder du lyster.

 

ang. momsregistrering, de 50.000 er inden for en 12 måneders periode. så IKKE pr. kalender år. beklager.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har så ingen ting med moms at gøre. Når du nu er blevet ansat. Taler vi om en virksomhed er grænsen 50.000 kr. for samtlige dine virksomheder under et.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Det har så ingen ting med moms at gøre. Når du nu er blevet ansat. Taler vi om en virksomhed er grænsen 50.000 kr. for samtlige dine virksomheder under et.

Hej,

Tusind tak for din interesse.

Jeg ved udemærket godt at man må tjene mere end 50.000 kr. som lønmodtager.
Men det var et helt andet spørgsmål jeg stillede ved siden af. Da jeg jo kommer til at lave små opgaver for folk - og folk gider jo ikke ansætte mig og betale fem tusind kroner, for så at fyre mig igen.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Hej

Ang. dit første sp. Ja, du må være ansat lige så mange steder du lyster.

Tusind tak Cool

Benjamin:

ang. momsregistrering, de 50.000 er inden for en 12 måneders periode. så IKKE pr. kalender år. beklager.

 

Mvh.

Benjamin

igen Yes
Dejlig med god fakta viden!

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må meget gerne skrive til mig, hvis det skulle lykkes dig at få det der eksklusive cvr-nummer, for det er fandme svært at få ! :) Jeg er P.T igennem hele møllen med statsforvaltningen osv, og ja - det bunder i bund og grund i at du ikke må stifte gæld.

 

Og never the less, flot klaret... Mange penge du har tjent !

 

MvH

 

Simon Tørring

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Til to * Simon

Har i overvejet at lade en bekendt (forældre) oprette et firma (enkelmandsselskab), og så, som ansat, stå for alt arbejdet.

når i så bliver 18 kan i købe selskabet (f.eks. til 1 kr., overdragelsen kan også foregå som gave, en forælder må jo, skattefrit,give gaver til en værdi af ca. 60.000 pr. år).

Det vil naturligvis kræve en smule mere arbejde, da der jo så også skal arbejdes med løn. men det var da en løsning.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Du må meget gerne skrive til mig, hvis det skulle lykkes dig at få det der eksklusive cvr-nummer, for det er fandme svært at få ! :) Jeg er P.T igennem hele møllen med statsforvaltningen osv, og ja - det bunder i bund og grund i at du ikke må stifte gæld.

Alternativt så få da stiftet et ApS i stedet... Da skulle det være muligt at komme udenom denne problemstilling...

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint - Det vatr bare fodi du brugte udtrykket ansættelse

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)