Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed under konkurs

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af, at en af vores leverandører er under konkurs. Kan man se nogen steder hvornår dette er indgået? Det underer mig nemlig meget, at jeg i går modtog en del varer derfra. Er der nogen der kender til regler for udsendelse af varer når et firma er under konkurs?

 

Hilsen Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker bare som om de måske er i betalingstandsning, for så kan de handle videre med dig uden problemer.

Hvis virksomheden har problemer med at betale sine regninger, kan man bede om en betalingstandsning  iskifteretten og få tid til at reorganiseret sine gældsposter, men får stadig ingen indflydelse på handel med dig, med mindre deres leverandører siger stop.

mvh

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved heldigvis ikke ret meget om konkurs og betalingsstandsning, men når man går ind på CVR.dk så står der "under konkurs" ved firmaet. Vil der også stå det, hvis de "kun" er i betalingsstandsning?

Samtidig synes jeg også det er meget underligt, at jeg finde ud af det ad omveje, og at jeg ikke er blevet orienteret fra leverandøren, men det er måske ikke normalt man gør det, før en evt. konkurs er endelig.

Hilsen Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der vil ikke stå noget, så der er måske indgivet en konkursbegæring på firmaet og så bliver den måske lukket i nær fremtid.

Den skal nok behandles af skifteretten i nær fremtid.

Du er kunde hos dem, så ad være med at betale forud for varerne og du skal sikre dig, at du får det, du har bestilt i den rigtige kvalitet.

Går de konkurs, er det svært at kræve garantier overholdt.

mvh

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)