Kære Aminoer, Jeg har en kunde, der benytter elektronisk fakturering, hvilket betyder at jeg er nødt til at sende faktura til en Læs In Service. Da jeg har en mindre virksomhed har dette været gratis - hvis man ser bort fra portoen. Idag har jeg så modtaget et brev samt en regning fra Læs Ind bureauet, da finansministeriet har fjernet tilskuddet, der har fritaget små virksomheder fra denne service. Vedlagt er en regning på min seneste faktura. Nu er mit spørgsmål, om jeg fremover skal fakturere dette beløb til kunden eller bare acceptere at det koster mig et mindre beløb hver gang denne ene kunde skal have en faktura pga. deres økonomisystem? Jeg kan oplyse, at denne faktura har kostet mig kr. 29,39 ex. moms + 5,50 i porto. Hvad er det mest korrekte at gøre i denne situation? /Rikke Boe |
Hej
Jeg gør selv brug af virk.dk's elektroniskefaktura.
Det er gratis, ret smart, men tidskrævende hvis du har mange.
God vind