Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøgføring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. Lige 2 spørgsmål.

1. Hvilke konti skal et årsregnskab som minimum indeholde indeholde?

2. er det ok at bruge kassestrimlen som dokumentation for kassekladden? hvis man går ud fra at beløbet,som fremgår af kassestrimlen, indsættes i banken?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Dem du skal bruge for at postere virksomhedens bilag korrekt Wink prøv at hente en gratis version af summasummarum eller et af de andre gratis regnskabsprogrammer, de har alle en gruppe kontoer som standardt instilling og det er alle kontoer de fleste virksomheder vil have brug for. mere præcist kan der vist desv. ikke svares på det sp. uden at kende din virksomhed i detaljer.

 

2) Ja, kort og simpelt Smile

 

Mvh.

 

Benjamin

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

gulddrengene:
2. er det ok at bruge kassestrimlen som dokumentation for kassekladden? hvis man går ud fra at beløbet,som fremgår af kassestrimlen, indsættes i banken?

Hvad mener du med at bruge kassestrimlen som dokumentation for kassekladden?

Du kan bruge kassestrimlen som "dokumentation" for dagens omsætning på kasseapparatet. Dokumentation i gåseøjne fordi dit regnskab nemt kan komme til at mangle troværdighed hvis du ikke også fører kasserapporter og bogfører kassedifferencer.

Denne type troværdighed kan være kostbar at miste i visse situationer hvis man kommer i kambolage med skattevæsnet.

Jeg mener altså ikke man skal satse på at det beløb der står fremgår af kassestrimlen, antages at havne i banken. Jeg mener at man skal satse på at det beløb der lægges i kassen indtægtsføres, uanset hvad der står på et stykke papir - for papiret kan afvige fra virkeligheden - og det gør det ofte hos mange - der er bare mange der ikke opdager det.

 

Jeg håber du kan følge mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)