Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale leverandør / fragt - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
Jeg søger et par gode råd af nogle erfarne aminoerWink.

Jeg er i den situation at jeg for første gang skal hanlde med en leverandør i Spanien. I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål:

1. Når jeg mailer ham en ordre til afsendelse, hvordan er den mest normale og - for mig - mest sikre måde at betale ham på? Jeg har forståelse for at han sikkert vil have betaling før varene forlader hans adresse. Men kan jeg på nogen måde sikre mig, at han ikke bare får pengene og jeg så først ser varene om mange måneder? Havde det været her i DK, havde det vel bare været noget med en bankgarnati. Men hvordan strikker man den sammen når det gælder udlandet?

 

2. Det drejer sig om ca. 1 europalle. Er det normalt at jeg beder ham stå for at bestille en fragtmand og så blot sætte mig ned og vente på at der bliver banket på min dør her i DK Wink. Eller vil det være en fordel at jeg benytter et dansk speditionsfirma som i forvejen kører til Spanien og så beder dem køre til den leverandøradressen og i det hele taget stå for alt - både told osv. ?

Er der nogen her der har erfaring?

På forhånd tak

Birger

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BMøllerC:

1. Når jeg mailer ham en ordre til afsendelse, hvordan er den mest normale og - for mig - mest sikre måde at betale ham på? Jeg har forståelse for at han sikkert vil have betaling før varene forlader hans adresse. Men kan jeg på nogen måde sikre mig, at han ikke bare får pengene og jeg så først ser varene om mange måneder? Havde det været her i DK, havde det vel bare været noget med en bankgarnati. Men hvordan strikker man den sammen når det gælder udlandet?

Lidt svært at give det bedste svar når man ik kender beløbet. Men der er flere alternativer alt efter beløb. Du kan bruge L/C, Escrow account, Paypal/Creditcard eller COD (efterkrav). Hvilken der er mest optimal er svært at sige, og beløbet har os en stor indflydelse på dette...

BMøllerC:

2. Det drejer sig om ca. 1 europalle. Er det normalt at jeg beder ham stå for at bestille en fragtmand og så blot sætte mig ned og vente på at der bliver banket på min dør her i DK Wink. Eller vil det være en fordel at jeg benytter et dansk speditionsfirma som i forvejen kører til Spanien og så beder dem køre til den leverandøradressen og i det hele taget stå for alt - både told osv. ?

Ved ik om det er normalt, men det er vel den optimale og billigste måde for dig med mindre du har gode forsendelsesaftaler. Bemærk der er ingen TOLD i EU!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbet er i størrelseorden 2500-3000 euro.

Tak for din venlige påmindelse vedr. Told. Men i dette tilfælde drejer det sig om afgiftspligte varer (Det kunne du selvfølgelig ikke vide)Wink.

L/C og Escrow account er fremmedord for mig - kan du nemt forklare hvad det er? - Og når du eksempelvis skriver creditcard, er det så fordi jeg kan dække mig ind under en bestemmelse i reglerne om betaling med creditcard, at jeg kan bede banken trække beløbet hjem igen, hvis ikke jeg har fået varen?

På forhånd tak for jeres hjælpsomhed.

Birger

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

BMøllerC:

Tak for din venlige påmindelse vedr. Told. Men i dette tilfælde drejer det sig om afgiftspligte varer (Det kunne du selvfølgelig ikke vide)Wink.

Ja okay det var lidt svært at vide ;D Men det afregnes vel efterfølgende og det skal du vel ik blande fragtfirmaet ind i?

BMøllerC:

L/C og Escrow account er fremmedord for mig - kan du nemt forklare hvad det er?

L/C = Letter of Credit. Kan ik betale sig i denne sammenhæng, når beløbet ik er større. Det er os kendt som Rembrurs (staves).

Escrow account foregår ved at du deponere pengene hos en uafhængigt fragtfirma, evt firmaet der varetager fragten. Kunden sender derefter varerne til Escrow lageret og de checkes. Er alt som aftalt får sælger sine penge, og køber får sendt varerne. Kan muligvis bruges men det er dyrt.

Alternativt kan en SGS kontrol evt arrangeres. Det er vist billigere...

BMøllerC:

Og når du eksempelvis skriver creditcard, er det så fordi jeg kan dække mig ind under en bestemmelse i reglerne om betaling med creditcard, at jeg kan bede banken trække beløbet hjem igen, hvis ikke jeg har fået varen?

Yup det er nemlig lige præcis ideen ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)