Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave hjemmeside for min far

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja synd de ikke bruger ekstra penge på euroads reklamer :)

 

Jeg anbefaler også unoeuro.dk

 

MvH

 

Simon Tørring

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 23:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja beklager
men de ligger i noglelunde samme pris leje som webdomain

så dem kunne du jo tage et kig på :)

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Lidt synd Unoeuro ikke er med på den liste.

Dem kan jeg klart anbefale.

Hehe,

Det er jo fordi at Unoeuro måske ikke ligger hos et affiliate netværk - formålet med den side er ikke at hjælpe brugerne, men at optjene penge ved at brugerne klikker på bannerne :O)

Derfor vil der altid være sites der mangler.

Mvh Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen

Jeg vil lige tusind tak for alle de meget brugbare svar. Jeg har ikke tænkt mig at betale mig fra det, da det er noget jeg gerne selv vil lære og blive bedre til.

Jeg har nu købt domæne og webhotel hos gigahost.dk for i alt 465 kr. Det virker lidt dyrere end fx one.com, hvordan kan det være der er prisforskel? Får jeg mere for mine penge?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 20:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Hejsa,

Sådan her gør du:

1) Bestil domænet et billigt sted (one.com kan jeg anbefale). Bare tag den mindste pakke, det er rigeligt!

2) Afvent kodemail fra one.com og aktiveringsmail til DK-Hostmaster

3) Når du har aktiveret domænet hos DK-Hostmaster (hvilket er meget simpelt) går der ganske få timer før din side er klar til brug. Det kan du teste ved at gå ind på adressen, eks. www.dinadresse.dk. Hvis du ser et "one.com"-logo er siden klar til at arbejde videre med.

4) Nu skal du downloade Wordpress. Det gør du på Wordpress.org, hvor det er muligt at finde systemet i en dansk version.

5) Wordpress kommer som en zip-fil. Den pakker du ud på din computer.

6) Så downloader du open source programmet Filezilla, som er en såkaldt FTP-klient. Når du har downloadet det, opretter du et nyt websted inde i det. Hertil skal du bruge de koder du har fået fra one.com (FTP-koder). Når du opretter det nye sted vælger "Account type: Normal". Hostname, brugernavn og kode fremgår af din kodemail fra one.com.

7) Når du har indtastet oplysningerne klikker du på "Connect". Nu er du forbundet til din server, hvorpå dit domæne ligger.

8) I konsollen ser du filerne på din egen PC til venstre, og serveren til højre. Find nu mappen på din PC hvortil du har pakket Wordpress ud. Klik dig ind i mappen indtil du når det niveau hvor mappen "wp-admin" blandt andet ligger. Marker alle filerne i denne mappe, inklusiv underbibliotekerne (wp-admin, wp-content, wp-includes) og overfør det hele til serveren. Det kan godt tage nogle minutter at overføre alle filerne.

9) Når overførslen er fuldført, åbner du din browser, og peger den hen på dit domæne (www.dinadresse.dk). Nu starter Wordpress-installationen. Du skal vælge "Create config file", mener jeg det hedder. Undervejs i processen skal du intaste flere oplysninger fra din kodemail hos one.com. Denne gang er det dine databaseoplysninger du skal bruge. De findes i et særskilt afsnit i mailen, præcist som dine ftp-oplysninger gjorde.

10) Til sidst i installationen får du tildelt et password. Det kopierer du lige. Når du så afslutter installationen, kan du skrive www.dinadresse.dk/wp-admin i din browser, og så kommer du til administrationepanelet. Du logger ind med brugernavnet "admin" samt den kode du fik sidst i installationen. Herfra styres din side. Under værktøjer Brugere -> Din profil kan du ændre dit password.

11) Nu er du klar til at bygge videre på din hjemmeside. Den har som udgangspunkt et standard theme, men det kan du let ændre. Klik på "Udseende" i menuen. Her kan du tilføje et nyt tema. Dem finder du 1000 vis af steder på nettet. Søg på Google efter wordpress themes, eller besøg en side som www.topwpthemes.com, her kan du findes tonsvis. På wordpress.org ligger der også rigtig mange, som alle er godkendte af holdet bag Wordpress. Vælg det du kan lide, og klik download. Nu downloader du en zipfil. Den behøver du ikke at pakke ud - du kan bare gå ind i "Udseende" i din menu, og vælge "Tilføj nye temaer". Her kan du vælge at uploade et theme, og du trykker bare gennemse og vælger din zip-fil. Så klarer Wordpress selv resten. Enkelt.

12) Der findes tusindevis af plugins der kan bruges i Wordpress. De er lige så lette at installere som themes, dette gøres bare under "Plugins" i menuen :-) Du finder de fleste af dem her: http://wordpress.org/extend/plugins/

13) Støder du på problemer undervejs spørger du på amino.dk :-) du kan også sende mig en mail på peteragholmstrand@hotmail.com hvis den er helt gal ;-)

God fornøjelse og held og lykke med projektet!

Mvh
Peter Holmstrand

 

Jeg takker. Du skulle arbejde med it-guides til dummies :) Selvfølgelig med forbehold for, at det lykkes mig at opsætte en wordpress side ud fra din guide :) :)

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 21:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din far? FX. Maler eller Murer?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne så fristes til at spørge hvad du har fået for de 465,- er på ingen måde ekspert, men i mine ører lyder det helt vanvittigt? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var alt det her aktuelt for 1 år siden, så mon ikke han har fundet en løsning på problemet :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Aalborg Biludlejning -> Skarpt observeret ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hey alle sammen

Jeg vil lige tusind tak for alle de meget brugbare svar. Jeg har ikke tænkt mig at betale mig fra det, da det er noget jeg gerne selv vil lære og blive bedre til.

Jeg har nu købt domæne og webhotel hos gigahost.dk for i alt 465 kr. Det virker lidt dyrere end fx one.com, hvordan kan det være der er prisforskel? Får jeg mere for mine penge?

Gigahost skal du vælge hvis du vil have plads til flere sider og en stabil hjemmeside.

Du kan finde en skabelon på denne side http://themeforest.net/ Så er du færdig med en proff sider for små penge.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)