Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ide præsentation for virksomhed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino folk

 

kort fortalt står jeg med en ide, og ingen anden kvalifikation inden for denne sektor udover min tro og dedikation hertil.

Ideen er inden for it sektoren, og er et kommunikation middel der skal gives til den enkelte medarbejder i en service produktion. Simpelt nok for at fjerne kommunikations fejl, finde og lokaliticere tids spild, højne kvalitet ( specielt blandt medarbejderen) og optimere produktions omkostninger.

Ideen er til en hvis grad nedskrevet og dets funktioner samt kommunikations områder, ligeledes har jeg lavet en skech af hvordan bruger fladen skal fungere.

Jeg har været i dialog med flere af de medarbejder som skal være daglig dagens bruger at det, samt med et par vores mere velkendte iværksætter her fra landet, alle steder for jeg thumbs up omkring selve ideen.

Sidst nævnte anbefaler mig at kontakte allerede eksisterende virksomheder med ligende produkter, og et større know how omkring teknologien samt software, fremfor selv at udvikle.

 

Mit ønske ligger heri, jeg mangler viden omkring hvad en evt. præsentation skal indeholde, over for en sådan virksomhed.

hvad skal sådan en indeholde, vil de være tilfredse med skelettet omkring dets funktioner og layout, eller skal der udarbejdes en større strukturet præsentation, indeholdende økonomsik modeller som eks. 1)hvor stor er udgiften i forhold til implementering, 2) er der en økonomisk besparelse på længere sigt, ved bedre vedligeholdese flere udførte opgave, etc etc.

 

dem af jer der har lyst og tid, kom endelig med noget feedback, er lutter øre for for jeres viden og erfaringer. Har i ligeledes lyst eller behov for at vide mere omkring ideen, spørg og skriv endelig.

 

venligste hilsner

 

Tommy Tuborg

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy  - 

Her er en model, som jeg selv har brugt flere gange. Modellen er god at arbejde sig igennem, da den automatisk stiller (irriterende...) konkrete spørgsmål, som man så skal forholde sig til. En rigtig god øvelse. 

Modellen til pitch (fremlæggelse) - kaldes NABC metoden. bogstaverne står for Need - Approch - Benefit  &  Competition.

Prøv at google metoden - der kommer meget spændende frem. Se eksempel nedenfor.

http://www.plan09.dk/Inspiration/Arbejdsmetoder/NABCmappe.htm

Og OBS - det er en metode du kan bruge på alle forretningsområder - så lad dig ikke afskrække af der tales om TV-produktion...

god fornøjelse Helle

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Helle

 

Mange tak for dit råd med henvisning til NABC modelen som præsentations skabelon.

Synes den er god og brugervenlig.  Den gør at jeg kommer rundt om hele ideens berørings punkter.

 

fortsat en god aften til dig.

 

/Tommy

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Godt du kunne bruge tippet. Sig til hvis du kører fast undervejs - så kan jeg måske give dig et skub.

Bedste hilsner

Helle

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du selv er inden på, skal du tænke dit produkt som en løsning på en problemstilling, i dit eksempel optimeret kommunikation. 

Præsentation! (brug gerne power point)

Problemstilling

Start med at beskrive den nuværende problemstilling. Hvilke udfordringer møder virksomhederne i dagligdagen? Brug gerne et eksempel du kender til, det kunne eks. være en kommandovej i virksomheden, hvor der regelmæssigt sker kommunikations svigt/misforståelser! Husk at problemstillingen også kan omfatte trivsel på arbejdspladsen, dvs. gøre arbejdet lettere for medarbejderne. 

Gør det kort og præcist. 3-5 min. 

Kendte løsninger på problemstillingen!

Kom kort ind på de nuværende løsninger, og vær ikke bleg for at rose dem som ude mærkede løsninger hvis det er tilfældet. 

Pris for de kendte løsninger!

Kom gerne med et par priseksempler på nuværende løsninger. Dette giver senere forståelse for hvor god en investering din løsning er, set i forhold til virksomhedens nuværende løsning.

Hvad mangler de nuværende løsninger?

Beskriv hvad de nuværende løsninger mangler for at forbedre kommunikationen, og hvilke konsekvenser det medfører. Kom ind på hvad det vil betyde for virksomheden, hvis denne mangel bliver reduceret eller helt fjernet. Dette sætter nogle positive tanker i gang hos lytteren. 

Præsentation af din løsning!

Præsenter din løsning, og hvis muligt brug demo model, en skitse på computeren eller beskrivelse + billede (overhead). Vær forberedt og kend din løsning i alle detaljer. Forbered dig med at skrive ned hvilke spørgsmål du kunne forestille dig lytterne vil spørge om. Skab forbindelse mellem den allerede kendte problemstilling og at dit produkt er løsningen på problemstillingen.

 

Pris for din løsning!

Hold fokus på dit produkt og din løsning, og lad lytteren selv spørge efter prisen.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)