Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Video - Sådan reagerer danskerne når en person falder livløs omkuld på gaden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville bare lige deltage i debatten med et interessant indslag. Her er en video der viser hvordan folk reagerer når en person falder livløs omkuld. Det er skræmmende !!!! . Der er også en guide til hvordan man altid kan "gøre noget" istedet for ikke at gøre noget.

http://www.falck.dk/fakta_om_forstehjalp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis denne debat er SÅ skræmmende efter min mening. Har selv været igennem en hel del førstehjælp under værnepligten, har haft det under HTX og havde det sørme også da jeg skulle tage mit kørekort. Der er så mange steder man lærer førstehjælp nutildags, og specielt alle unge som har taget kørekort inden for de sidste par år, vil kende til minimum førstehjælp..

Derudover - så kan man i det mindste RINGE efter hjælp? Råbe lidt op i gaden, og spørge om der er nogle som kan førstehjælp? Nu er det jo en gågade, og chancerne for at bare en af de forbipasserende kan førstehjælp må da være der...

 

Men tak for linket, det giver da også lidt at tænke over når man ser det - for hvordan vil du selv reagere på en mand der falder bevidstløs om på gaden? De fleste vil jo nok hævde at de ville yde førstehjælp osv - men undersøgelsen på gaden viser jo noget andet. ;-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lidt rystende, men jeg mener at tallene lyver lidt. I et af klippene sidder han op ad en lygtepæl og ligner en bums der falder i søvn, så her kan jeg godt forstå et de første par stykker ikke reagerer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tror du selv at du ville se ud, hvis du var på vej til at blive livløs? - du ville nok også ligne en temmelig bedukket gut. POINTE:  Man tror måske det er en fulderik, men det her klip viser klart, at man ALTID skal reagere. Det kan ikke nytte noget at  man bare er ligeglad.

Hmm

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)