Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed internet og mobil - ny ordning?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har siddet og kigget lidt på den ny ordning som også skulle være gældende for enkeltmandsvirksomheder fra 2010. Jeg har lavet et lille regnestykke på hvad det vil give mig at køre internet og iphone med abb. gennem virksomheden fra 2010 med den nye beskatningsordning som jeg forstår den...

 

Privat eksempel.:

 

Pr. Md Md'er Pris
Internet 250 12 3000
Telefoni 467 12 5604
Total 8604

 

Virksomheds eksempel.:

Internet 200 12 2400
Telefoni 395 12 4740
Beskatning (trækkes ud af virksomhed)   3000
Total 10140

Det skal lige siges, at abonnementet ikke er helt det samme for iphonen da jeg bare har valgt deres privat abb. til den private og erhverv til den til virksomheden...men men men...

Hvis jeg hurtigt regner ud med en skatteprocent på omkring 50, hvad det vil koste at finansiere mit forbrug via overskud fra virksomheden vil det kræve at jeg jeg trækker 8600 x 2 = 17200... hvorimod jeg ved at lade mig beskatte 3000 kr, som giver et skattetræk på 1500kr  (vil svare til at jeg trækker 3000 ud af virksomheden for at finansiere det), kan slippe med en omkostning i virksomheden på godt 10.000, som jeg ville være omkring 5.000 værd hvis jeg trak dem ud?!

Er mine antagelser korrekte, eller er jeg helt gal på den her, for hvis dette er korrekt, så er det da bare med at komme igang! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry...men forstår slet ikke, hvor du vil hen med dit regnestykke!

Det vil koste dig 3000 kr før skat uanset hvad.

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mit første eksempel er, at jeg betaler mine abb. som privatperson og ikke har blandet noget som helst med virksomhed ind i det...jeg mener bare, at skal jeg så trække penge ud af mit firma for at betale netop dén regning, vil det kræve at jeg trækker  17200 ud (og betaler 50% skat = 8600) .... Ergo vil jeg mene at det kan betale sig at køre det gennem virksomheden istedet...?

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ja dit regnestykke er korrekt!

du vil helt sikkert spare penge ved at bruge pengene i virksomheden (ikke beskattede penge) end dine egne beskattede penge som køber privat og ikke til erhverv!! men men men husk bindingsperioden er et år og reklamations retten ligeledes! 

ps: jeg har selv flere erhvervs abbonementer da regnestykket så bedre ud :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Hvor er der taget hensyn til momsen i dit regnestykke?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et enkeltmandsfirma, mener jeg at det er stik modsat, og erhvervsabbonnement dyrere end privat.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hvis du har et enkeltmandsfirma, mener jeg at det er stik modsat, og erhvervsabbonnement dyrere end privat.

Men det er vel okay at købe et "privat" abb. til sin virksomhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.....ikke lovgivningsmæssigt.

Ved godt, at det praktiseres,,,,,,,,men formalia er ikke o.k.(regningen skal være udstedt til firma for at få fradrag/momsfradrag mv.)!

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Også min erfaring, at erhvervs abb. er dyrer når du har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er mange gange blevet kontaktet af diverse. teleselskaber. Og der har ikke været noget at gå efter endnu. Den telefon du bruger i firmaet kan du trække fra osv. alligevel.

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen!

Hvor er der taget hensyn til momsen i dit regnestykke?

Peter - Revisor:

Hvis du har et enkeltmandsfirma, mener jeg at det er stik modsat, og erhvervsabbonnement dyrere end privat.

 

Okay..jeg prøver lige at forklare uddybende og tage hensyn til alle regler...

Der tages udgangspunkt i følgende.:

min eneste indtægtskilde er min enkeltmandsvirksomhed, så dvs, alt hvad jeg tjener er overskud trukket ud af virksomheden...!

Privat.:

iPhone3GS(16GB) m/ 3iDeal = 599 (telefon) + 199 opr. + 6 x 599 abb. + Telmore for resten af året (199 ca x 6) = total pris for et år = 5586kr incl moms. (vi regner med 5600)

Fullrate internet = 249 x 12 mdr = 2988kr (vi regner med 3000)

I alt vil dette give mig en udgift for år 1 på 8600 kr. 

----------------------------

Erhverv.:

Jeg vælger nu at køre alt gennem firmaet (kræver at jeg bliver beskattet af 3000 som b-indkomst på min selvangivelse for fri tel / fri internet gennem arb).:

iPhone3GS(nu 32GB) m/ 3iDeal Business = 919 (telefon) + 319 x 12 (abb 12.mdr) = 4747 excl moms.  (incl moms 5933kr)

Fullrate internet = 259 x 12 = 3108 (incl moms 3885kr)

dette vil i alt give virksomheden en udgift for år 1 på 7855 (incl moms 9800kr ca)

--------------------------

Privat.: (skatten er for nemheds skyld 50% i mit eksempel) 

Jeg vælger at køre mine udgifter privat og skal betale de 8600kr incl moms  - dette kræver at jeg trækker penge ud af virksomheden, og må derfor fakturere nogle konsulenttimer ud  ;-)  jeg er så heldig at jeg fakturerer 17200 + moms ud i min virksomhed... jeg betaler momsen til skat, og hiver derfor mit overskud ud på 17200... dem bliver jeg beskattet af med 50% og jeg har nu 8600kr..  jubiii, det kan lige nøjagtigt betale mit forbrug :-)

-------------------------

Erhverv.:

Jeg vælger at køre mine udgifter ind i virksomheden - dels fordi jeg bruger internet og telefoni som primære kilde til at sikre min virksomhed indtjening da jeg laver webdesign og IT-konsulentarbejde...

jeg skal derfor generere en indtjening for at dække mine nye udgifter til telefoni og internet.... jeg fakturerer ud som en gal til den nette sum af 10855 kr + moms i konsulenttimer, og så har jeg nu pludselig nok til at dække mine udgifter til telefon og internet godt og vel...dog skal jeg nu beskattes af fri telefon / internet som privat for at kunne lave dette nummer... heldigvis har jeg faktureret 3000 kr mere ud end jeg havde udgifter, og dem vælger jeg nu at trække ud af virksomheden... jeg får 1500 kr ud af dette som jeg kan bruge til private glæder..men nåh nej, jeg skulle jo beskattes af 3000 kr som B-indkomst, hvilket giver mig en gæld til skat på 1500, så jeg betaler med de penge jeg lige har hevet ud...

-------------------------

Begge mine eksempler betaler mine regninger for et år hhv. privat abb. og erhverv abb... min pointe er nu, at jeg som jeg ser det skal fakturere 17200kr+moms ud for at kunne dække mine udgifter hvis jeg vælger at holde dem private, hvorimod jeg kun skal fakturere 10855+moms for at dække mine udgifter hvis jeg vælger at køre tingene som erhverv og samtidig bliver beskattet privat af dette.....

 

Er det mig der er HELT gal på den her og har jeg misforstået konceptet totalt, eller har jeg ret i at jeg sparer mig selv for ret så mange penge ved at køre mit internet / mobil forbrug gennem min virksomhed ?  

Jeg håber at hvis jeg tager fejl, at én eller anden vil prøve at give mig en uddybende forklaring, så jeg kan se hvad det er der gør at jeg er helt gal på den?

 

På forhånd mange tak :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)