Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få mine penge tilbage ved køb af bærbar via CVR?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tydeligt at du har haft en del problemer med din maskine. Kører du Windows Vista? 

Vista er jo i sig selv en stor fejl og jeg ville nok prøve at installere Windows 7 om end en risiko kunne være at finde drivere til din hardware (så som dvd drev).

1 gb ram er i hvert fald i underkanten hvis du skal lege med Vista.

Samtidig vil jeg også sige, at hvis man køber en Zepto computer (eller anden bærbar fra et mindre mærke) er man også lidt selv uden om det. Ja jeg beklager at skulle træde i det (og du har også haft væsentligt flere problemer end man burde!).

Problemet er at Zepto (og lign) bare knalder en masse hardware sammen som de køber og sjældent tester en given model særligt meget. De ved jo at hardwaren funker hver for sig. Når det så samles og man oven i købet installere Windows Vista oven på, ja så er der hurtigt problemer.

Hvis man ikke ønsker at købe Mac (som jeg selv er konverteret til for mange år siden og aldrig går tilbage til en Windows maskine igen - på trods af at jeg hovedsageligt arbejder som IT konsulent på netop Windows platformen), så vil jeg klart anbefale at man køber en bærbar fra en lidt større leverandør. Jeg har fx altid været glade for IBM bærbare (som nu dog er overtaget af Lenovo). Selvom der også kan være søndagsmodeller imellem disse, sikres man i langt højere grad at modellen testes ordentligt. Man sikrer også at der kan leveres dele såsom batterier (om end de kan være dyre) i længere tid end et år.

Så. Ærgeligt med din computer. Du er desværre ret uheldigt stillet fordi du har valgt at købe skidtet igennem din virksomhed. Som privat forbruger er man sikret langt bedre og her plejer det at være retspraksis at man kan få pengene tilbage (eller en helt ny model) når en vare har været inde til reparation 2-3 gange.

Held og lykke med dyret...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kragh:

Hej

Mit spørgsmål går egentlig på, hvor mange gange en bærbar computer skal være defekt før man som virksomhed kan kræve sine penge tilbage eller få en ny til tilsvarende værdi.

Jeg har købt en bærbar pc af modellen Zepto Znote 6625WD i januar måned 2008, som jeg købte via mit daværende CVR nummer

Da der er tale om et handelskøb burde du for længst have hævet handlen. Om du stadig kan gøre det er et spørgsmål om hvad der står i deres slags & leveringsbetingelser. Har du ikke fået nogle i sin tid vil købelovens reklamationsret på 2 år stadig gælde dvs. at du kan hæve handlen.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Rasmus Lindgren:

1 gb ram er i hvert fald i underkanten hvis du skal lege med Vista.

Svar: Hvorfor dælen solgte de så computeren som en bærbar, som kunne "klare selv de mest krævende programmer og spil".   

Rasmus Lindgren:

Samtidig vil jeg også sige, at hvis man køber en Zepto computer (eller anden bærbar fra et mindre mærke) er man også lidt selv uden om det. Ja jeg beklager at skulle træde i det (og du har også haft væsentligt flere problemer end man burde!).

Problemet er at Zepto (og lign) bare knalder en masse hardware sammen som de køber og sjældent tester en given model særligt meget. De ved jo at hardwaren funker hver for sig. Når det så samles og man oven i købet installere Windows Vista oven på, ja så er der hurtigt problemer.

Er det ovenstående oplysninger, man som lægmand burde have vidst? - eller kan det skyldes din baggrund. Jeg må jo forvente, at Zepto sælger maskiner, som er bygget til det, de markedsfører den under.

Med hensyn til at "træde i det"... bare rolig jeg er blevet lidt hårdfør her på det sidsteBig Smile

De bedste hilsener 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Fixe kan være mange ting - Det kan også være at smide lortet ud og komme videre.....og dermed kigge frem mod noget positivt.....

Gør det der giver dig mest energi......

Måske er det blot sådan at Zepto er et skodfirma, som du ikke skal bruge tid på?

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kragh:
Svar: Hvorfor dælen solgte de så computeren som en bærbar, som kunne "klare selv de mest krævende programmer og spil".   

Ja... svaret er vel "markedsføring"... Smile. Denne slags statements er jo desværre alt for almindelige.

Martin Kragh:
Er det ovenstående oplysninger, man som lægmand burde have vidst? - eller kan det skyldes din baggrund. Jeg må jo forvente, at Zepto sælger maskiner, som er bygget til det, de markedsfører den under.

Nej desværre... Dette er typisk de problemer man render ind i hvis man "bare" sammenligner: pris og hardware men ikke også vurderer producenten.

Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg tænkte på hvad udfaldet var med hensyn til batteri. Står selv i samme situation at jeg ikke kan få et batteri til min znote 6625WD.

Det kom i forbindelse med at jeg købte en ny strømforsygning, og så ville jeg også have et nyt batteri. Som sagt, så fik jeg af vide at batteriet var taget ud af produktion.

Er der kommet noget svar fra Zepto?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alek.

Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men må bare fastholde, at Zepto ikke producerer batterier til Znote6625WD, og at jeg i den forbindelse fik oplyst, at de heller ikke havde planer om at starte op igen.

Hvor gammel var din Znote6625 da du fik beskeden. Jeg synes det langt ude, at de reducerer ens bærbar til en stationær, når den ikke engang er 2 år gammel.

Du kan kontakte Michael fra Bærbar.com, han skulle være ved at sætte en produktion op til denne serie.

 

 

 

 

Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min Znote6625 har lige rundet de 2 år. Det er ikke så meget fordi jeg ønskede erstatning, men fordig jeg bare gerne ville købe et nyt batteri. Jeg har haft kontakt til Zepto idag, og har fundet frem til at salget af Zepto6625 stoppede efteråret 2008, og batterisalget stoppede foråret 2009. Så jeg antager at der har været tale om en tidsperiode på 6 måneder fra stop af slag af Znote6625 til stop af salg af batterier.

Jeg tænkte faktisk på om det kunne være lovligt? Og har derfor forsøgt at kontakte forbrugerstyrelsen, men som desvære holder efterårsferie for de personer der faktisk ved noget.

Jeg ville jo netop lige som dig mene at det er tab af værdi for kunden at ens bærebar bliver reduceret til en stationær.

Jeg vil prøve at kontakte Michael fra Bærbar.com Tak for tippet.

Hvis der er nogen der ved noget om love, så må de meget gerne prøve at give et svar på ovenstående spørgsmål.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Stik den historie til EB og se om ikk eder sker noget ;o)

Det er godt nok at røvrebde sine kunder....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)