Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ang. skat og aktieoptioner

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare bud på dette scenarie er at du får aktier i stedet for løn. Dvs. der er tale om et arbejdsvederlag som du er skattepligtig af krone for krone set i forhold til aktiernes værdi. Ikke specielt hensigtsmæssigt for hvad skal du betale skatten  af ?

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Anvendelse af reglerne omkring den generelle medarbejderaktierordning kræver det ikke at alle medarbejdere skal have tilbudet?

Normalt, men ikke nødvendigvis. et tilbud under ordningen må gerne omfatte visse afgrænsninger, såsom ansinitet, eller arbejdsområde. og i dette tilfælde kunne det gælde at det var alt dansk personale der var omfattet af ordningen. men som jeg skriver vil det heller ikke ændre noget hvis der er tale om den individuelle ordning.

 

Jeg må dog indrømme at jeg, som Bent også kommer frem til, mest tror på at det er senarie 3 der her er tale om. og så skal du betale skatten nu. men vi har jo ikke set kontrakten og kan derfor kun gætte. min anbefaling er derfor stadig at kontakte en revisor og få ham til at se på sagen.

 

Mvh.

 

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt Benjamin men du kan dele medarbejderaktieordninger op i to kategorier:

  • Dem der henvender sig til alle, eller en nærmere defineret bred grupppe af medarbejdere. Her taler vi om at de får mindre aktiebeholdninger i typisk børsnoterede aktier.
  • Dem der henvender sig til enkelte eller et par nøglemedarbejdere, herunder nye partneremner, hvor det er tanken at de skal gå aktivt ind i virksomhedens ledelse og får en større andel (5-30% af virksomheden). Ofte i forbindelse med et forestående generationsskifte eller et joint venture

Her og iøvrigt i de tilfælde vi hører om på Amino m.v. er vi helt sikkert i sidste kategori. Det ligger ligesom i ordet iværksætter

   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)